عنوان عربی: الحاجات اللغویه العملیه لمتعلمی العربیه من الناطقین بغیرها (عنوان فارسی: نیازهای کاربردی زبان برای فراگیران زبان عربی غیر اهل زبان)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
عنوان عربی: الحاجات اللغویه العملیه لمتعلمی العربیه من الناطقین بغیرها (عنوان فارسی: نیازهای کاربردی زبان برای فراگیران زبان عربی غیر اهل زبان) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد عنوان عربی: الحاجات اللغویه العملیه لمتعلمی العربیه من الناطقین بغیرها (عنوان فارسی: نیازهای کاربردی زبان برای فراگیران زبان عربی غیر اهل زبان) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان عربی: الحاجات اللغویه العملیه لمتعلمی العربیه من الناطقین بغیرها (عنوان فارسی: نیازهای کاربردی زبان برای فراگیران زبان عربی غیر اهل زبان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن عنوان عربی: الحاجات اللغویه العملیه لمتعلمی العربیه من الناطقین بغیرها (عنوان فارسی: نیازهای کاربردی زبان برای فراگیران زبان عربی غیر اهل زبان) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها
تعداد صفحات :۲۶
چکیده عربی:ان الحاجات اللغویه الأساسیه لمتعلمی اللغه العربیه من الناطقین بغیرها تتضمن کلا من الأصوات و المفردات و التراکیب و الجمل. و عند تقدیم المحتوی اللغوی لکل منها، ینبغی أن تراعی الأمور التالیه:- أکثرمشکلات متعلمی العربیه من الناطقین بغیرها تحوم فی دائره الترکیب اللغوی.- یلزم أن نمیز فی تعلیم اللغه بین تعلیم مسائل اللغه، و بین کیفیه استعمال اللغه.- إن الأخطاء التی یجترحها متعلمو العربیه من الناطقین بغیرها، هی أخطاء الکفایه. و هذه الأخطاء تحدث نتیجه استعمال قواعد اللغه خطأ بطریقه منتظمه، و لیس بطریقه عرضیا.- إن اختیار الماده اللغویه فی تعلیم اللغه العربیه للناطقین بغیرها مهم غایه الأهمیه.- ینبغی أن تراعی فی اختیار الماده اللغویه لمتعلمی العربیه للناطقین بغیرها مجموعه من القواعد، مثل: قواعد الأصوات، القواعد الصرفیه، قواعد التراکیب، قواعد الجمله.- یعد التدرج فی تعلیم اللغه أمرا طبیعیا یتماشی مع طبیعه الاکتساب اللغوی نفسه، و لذلک لابد من أخذ هذا العامل بعین الاعتبار مع مراعاه العناصر الأساسیه. إذ یرتقی المتعلم فی اکتساب مهاراته اللغویه من العناصر اللغویه التی یسهل علیه استیعابها و استعمالها الی العناصر المجرده التی تتطلب نضجا أکثر.- ان لعرض الماده اللغویه دورا هاما فی إنجاح عملیه التعلیم، و أستاذ اللغه مؤهل لإتقان العرض و التقدیم.
چکیده فارسی:مهمترین و اساسی ترین نیازهای فراگیران زبان عربی غیر اهل زبان، در چهار حوزه، اصوات، واژگان، ترکیب ها و جمله می باشد.در تهیه محتوا علمی برای آموزش و یادگیری زبان عربی برای این گروه از متعلمان توجه به نکات زیر ضروری است:- بیشترین مشکلات آموزش زبان عربی برای غیر اهل زبان در حوزه ترکیب ها است.- در آموزش زبان باید بین مباحث زبانی و چگونگی کاربرد زبان فرق قائل شد.- انتخاب محتوی در آموزش زبان عربی برای غیر اهل زبان بسیار مهم است.- در انتخاب محتوی برای این گروه از فراگیران مجموعه ای از قواعد ضروری است، مثل: قواعد اصوات، قواعد صرفی، قواعد ترکیب ها، قواعد جمله- آموزش تدریجی مطالب در آموزش زبان عربی با کسب مهارت های زبانی هماهنگی و تناسب کامل دارد.- تدریس محتوای آموزشی در موفقیت امر آموزش زبان عربی نقش اساسی دارد.
کلید واژه: کلیدواژه عربی: الحاجات اللغویه، متعلمو العربیه، الناطقون بغیر العربیه (کلیدواژه فارسی: نیازهای زبانی، فراگیران زبان عربی، فراگیران غیر اهل زبان)
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.