ارزیابی درونی برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی، دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان، سال ۱۳۸۸-۱۳۸۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی درونی برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی، دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان، سال ۱۳۸۸-۱۳۸۷ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی درونی برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی، دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان، سال ۱۳۸۸-۱۳۸۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی درونی برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی، دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان، سال ۱۳۸۸-۱۳۸۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی درونی برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی، دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان، سال ۱۳۸۸-۱۳۸۷ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: ارزیابی درونی بخشی از فرایند اعتبارسنجی است که به ارتقای کیفیت آموزش با محوریت مشارکت اعضای خود مجموعه می ‌پردازد. هدف از تحقیق حاضر بررسی وضعیت برنامه آموزشی دوره دکترای داروسازی در دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان در سال ۸۸-۸۷ از طریق ارزیابی درونی می ‌باشد.روش ‌ها: در این مطالعه توصیفی و مقطعی ابتدا کمیته ارزیابی درونی دانشکده تشکیل و حوزه ‌ها، نشانگرها، ملاک ‌ها و حدود مطلوبیت آنها تعیین گردید. جمع ‌آوری اطلاعات از طریق چک ‌لیست ‌ها و پرسشنامه ‌های خود ساخته یا قبلی که پایایی و روایی آنها مورد تایید بود و توسط جامعه هدف شامل دانشجویان، اساتید، مدیران و کارشناسان حوزه‌ های ذیربط تکمیل شده بود و همچنین بررسی عینی مستندات انجام پذیرفت. داده ‌ها توسط آزمون ‌های آماری توصیفی تحلیل شد.نتایج: در مجموع از هفت حوزه رسالت و اهداف آموزشی، مدیریت و سازمان ‌دهی، برنامه آموزشی، منابع آموزشی، هیات ‌علمی، دانشجویان و سنجش و ارزشیابی، نمره دانشکده در تمام حوزه‌ ها مطلوب (بیش از ۷۵ درصد امتیاز کل) ارزیابی شد. شاخص‌ های اصلی ضعف در برخی حوزه ‌ها شامل رضایت ‌مندی نسبی اعضای هیات ‌علمی و دانشجویان به ترتیب از شرایط کاری و ارتقای شغلی و کیفیت تدریس، کمبود داروخانه ‌های آموزشی، کمبود هیات ‌علمی در برخی گروه‌ های آموزشی و نبود log book برای دروس کارآموزی بود.نتیجه ‌گیری: مطلوبیت اکثر شاخص ‌ها با توجه به قدمت بیش از نیم قرن دانشکده داروسازی اصفهان و تثبیت ساختار علمی و اکادمیک آن دور از ذهن نیست لیکن با توجه به اینکه تاثیرگذاری شاخص ‌ها در حوزه‌ های مختلف یکسان نیست، نباید ضعف یا مطوبیت نسبی در برخی حوزه ‌ها مغفول بماند.

کلید واژه: ارزیابی درونی، اعتبارسنجی، برنامه آموزشی، کیفیت آموزش، داروسازی و علوم دارویی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.