اثربخشی شیوه های فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور و آزاد نیشابور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی شیوه های فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور و آزاد نیشابور دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی شیوه های فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور و آزاد نیشابور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی شیوه های فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور و آزاد نیشابور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی شیوه های فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور و آزاد نیشابور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : افق دانش

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: شیوه های فرزندپروری به عنوان یکی از وظایف اساسی والدین نقش مهمی در دوره های بعدی زندگی فرزندان دارد. این تحقیق با هدف تعیین اثربخشی شیوه های فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روانی دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۸۸ انجام گرفته است.روش تحقیق: این پژوهش توصیفی- تحلیلی بر روی ۲۱۰ دانشجو (۱۰۵ دختر و ۱۰۵ پسر) از بین ۳۷۵۷ دانشجوی رشته های علوم انسانی که به شیوه نمونه گیری طبقه ای تصادفی دو مرحله ای انتخاب شدند انجام گرفت. نمونه پژوهش با سه پرسشنامه شیوه های فرزندپروری (تکمیل شده توسط والدین)، خودکارآمدی و سلامت عمومی آزمون شدند و داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون تحلیل واریانس یک عاملی و دو عاملی (F) و آزمون تعقیبی توکی تجزیه و تحلیل شد.یافته: نتایج تحقیق نشان داد شیوه های فرزندپروری والدین بر خودکارآمدی دانشجویان تاثیر معنی داری داشته (p=0.0064) و در این میان شیوه فرزندپروری مقتدرانه نسبت به شیوه سهل گیرانه (p=0.001) و شیوه مستبدانه (p=0.01) بر افزایش خودکارآمدی تاثیر معنی داری داشته است. همچنین شیوه های فرزندپروری بر سلامت روان نیز تاثیر معنی داری داشت (p=0.027) و تاثیر شیوه های فرزندپروری بر سلامت روانی متفاوت بوده است. به طوری که شیوه فرزندپروری مقتدرانه نسبت به شیوه مستبدانه ((p=0.0078 و شیوه سهل گیرانه نسبت به شیوه مستبدانه (p=0.018) بر سلامت روان دانشجویان تاثیر معنی داری گذاشته است.نتیجه گیری: با توجه به تاثیر شیوه های فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روانی که اهمیت ویژه ای در دانشجویان دارد، آموزش این شیوه ها برای والدین در سطوح مختلف توصیه می شود.

کلید واژه: خودکارآمدی، دانشجویان، سلامت روان، شیوه های فرزندپروری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.