تاثیر به کارگیری روش ارزشیابی “بارس” بر مهارت های مدیریتی دانشجویان در کارآموزی مدیریت پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر به کارگیری روش ارزشیابی “بارس” بر مهارت های مدیریتی دانشجویان در کارآموزی مدیریت پرستاری دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر به کارگیری روش ارزشیابی “بارس” بر مهارت های مدیریتی دانشجویان در کارآموزی مدیریت پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر به کارگیری روش ارزشیابی “بارس” بر مهارت های مدیریتی دانشجویان در کارآموزی مدیریت پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر به کارگیری روش ارزشیابی “بارس” بر مهارت های مدیریتی دانشجویان در کارآموزی مدیریت پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نشریه پرستاری ایران

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: آموزش بالینی یکی از ارکان اساسی در برنامه ریزی آموزشی پرستاری است. یکی از مباحث بسیار مهم و تاثیرگذار بر کل فرآیند آموزش بالینی توجه به موضوع ارزشیابی است. امروزه روش های نوین ارزشیابی همانند “بارس” با توجه به ساختار ویژه ای که بر روی عملکرد یا رفتارهای مورد انتظار در یک شغل خاص دارند می توانند در جهت ارتقای کیفیت آموزش موثرتر از روش های سنتی عمل نمایند. هدف از انجام این مطالعه تعیین میزان تاثیر به کارگیری روش ارزشیابی “بارس” توسط مربیان پرستاری بر مهارت های مدیریتی دانشجویان پرستاری بوده است.روش بررسی: این پژوهش به صورت نیمه تجربی انجام شده که در آن ۶۰ نفر از دانشجویان به صورت تصادفی در دو گروه کاملا همسان شاهد و مورد قرار داده شدند. در یک نیمسال تحصیلی (یک دوره کارآموزی)، ابتدا گروه شاهد توسط مربیان خود آموزش دیده و در انتهای نیمسال ارزشیابی شدند. سپس در ترم تحصیلی بعد توسط همان مربیان در گروه شاهد، روش “بارس”، با عطف بر رفتارهای ویژه و خاص کارآموزی مدیریت پرستاری در گروه مورد برای آموزش و ارزشیابی به کار گرفته شد. سپس با استفاده از چک لیست بررسی مهارت های مدیریتی، عملکرد دانشجویان به صورت دوسوکور اندازه گیری و دو گروه با هم مقایسه و داده ها با برنامه SPSS تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: مقایسه مهارت های مدیریتی در دو گروه دانشجویان با استفاده از آزمون تی مستقل (P=0.005) تفاوت معنی دار نشان داد. به صورتی که میانگین نمره مهارت مدیریتی دانشجویان از ۸۳.۸۳ در گروه شاهد به ۱۱۳.۴۱ در گروه آزمون افزایش یافته است. بدین ترتیب نتایج به دست آمده نشان دادند که به کارگیری روش “بارس” برای ارزشیابی کارآموزی مدیریت پرستاری در بهبود مهرت های مدیریتی دانشجویان موثر است.نتیجه گیری: با توجه به رسالت مهم آموزش بالینی، به کارگیری روش “بارس” برای ارزشیابی می تواند رفتارهای خاص و مورد انتظار از عملکرد دانشجویان را در کارآموزی مدیریت پرستاری بهتر از روش های سنتی بسنجد و در نهایت سبب ارتقای کیفیت آموزش بالینی شود.

کلید واژه: آموزش بالینی، روش ارزشیابی بارس، مهارت های مدیریتی دانشجویان پرستاری، کارآموزی مدیریت پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.