مقاله ارایه مدل مناسب برای بهبود وضعیت موجود نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارایه مدل مناسب برای بهبود وضعیت موجود نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارایه مدل مناسب برای بهبود وضعیت موجود نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارایه مدل مناسب برای بهبود وضعیت موجود نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارایه مدل مناسب برای بهبود وضعیت موجود نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی :

مقاله ارایه مدل مناسب برای بهبود وضعیت موجود نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۷ در نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی) از صفحه ۱۰۹ تا ۱۳۶ منتشر شده است.
نام: ارایه مدل مناسب برای بهبود وضعیت موجود نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی
این مقاله دارای ۲۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله معلم راهنما
مقاله مدیر راهنما
مقاله دوره ابتدایی
مقاله مدل نظارت
مقاله استان کرمانشاه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پژوهش حاضر به بررسی وضعیت نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی می پردازد و به منظور ارایه مدل به روش توصیفی – پیمایشی انجام شده است. برای این منظور ابتدا ۱۷۶ مولفه از طریق مرور ادبیات تحقیق و بررسی مدل ها و تئوری ها استخراج شد که پس از نظر سنجی به ۹۳ مولفه کاهش یافت و مدل پیشنهادی مشتمل بر پنج بخش تدوین شد. جامعه آماری این پژوهش را ۷۰۵۱ نفر از معلمان مدارس ابتدایی استان کرمانشاه تشکیل داده اند که از بین آنها تعداد ۳۸۴ نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردیدند. روایی محتوای پرسش نامه از طریق اظهار نظر صاحب نظران در مورد محتوا و ترکیب مولفه ها صورت گرفت و اصلاحات لازم در آن انجام شد و پایایی پرسش نامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه و در حد مطلوبی (۰۹۰۱) به دست آمد. برای اعتبارسنجی مدل نیز تعداد ۳۰ نفر از متخصصان انتخاب گردیدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (جداول فراوانی، میانگین، انحراف معیار و واریانس) و آمار استنباطی (تحلیل عاملی با روش واریماکس و t تک گروهی) استفاده گردید. اهم یافته های این پژوهش از این قرار است: ۱- نظام راهنمایی معلمان در مولفه مدیریت کلاس و مقررات مدرسه عملکرد موفق تری نسبت به سایر مولفه ها داشته است و در مولفه ارزشیابی از یادگیری دانش آموزان تقریبا عملکردی در حد متوسط داشته است و در زمینه های بهبود مستمر کیفیت آموزش، رشد و تعهد حرفه ای در معلم، ایجاد انگیزه در دانش آموزان، تعیین اهداف آموزشی و درسی، ارزشیابی از معلم موفق نبوده است. و در تحلیلی عاملی انجام شده دسته بندی مولفه ها از هفت مولفه به سیزده مولفه تغییر یافت. ۲- مدل نهایی نظام راهنمایی معلمان مشتمل بر پنج بخش فلسفه و اهداف، مبانی نظری، مدل ادراکی، مراحل اجرایی و نظام ارزشیابی تدوین و ارایه شد. ۳- یافته های حاصل از اعتبارسنجی پرسش نامه توسط متخصصان نشان می دهد که مدل ارایه شده با درجه تناسب ۹۱۷۸ درصد مورد تایید متخصصان می باشد و این امر بیانگر اعتبار بالای مدل از نظر متخصصان است. ۴- مدل «مدیر راهنما» بر اساس نظر سنجی از معلمان و با استفاده از مدل با سیزده کارکرد نظارتی شامل بهبود مستمر کیفیت آموزش با بار عاملی ۱۵۴۴۶، ارایه بازخورد آموزش به معلم با بار عاملی ۱۶۴۷۷، تطبیق برنامه ها و روش ها با شرایط فرهنگی با بار عاملی ۱۵۱۳۸، تعهد نسبت به معلمان، دانش آموزان، والدین، مدرسه و آموزش با بار عاملی ۱۴۲۵۶، رشد و تعهد حرفه ای در معلم ۲۸۱۰۲، مشارکت معلم در ارتقای کیفی آموزش ۲۹۸۱۷، ایجاد زمینه های مطالعاتی ۹۳۸۸، ایجاد انگیزه در دانش آموزان و شناخت نیازهای آنان ۶۰۴۱۸، اطلاعات اداری ۴۶۴۹۵، مدیریت کلاس درس و مقررات مدرسه ۱۶۰۱۵، ارزشیابی از یادگیری دانش آموزان ۶۶۸۷۷، تعیین اهداف آموزشی و درسی با بار عاملی ۶۹۲۳۸، ارزشیابی از معلم با بار عاملی ۷۲۴۱۲ ارایه گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.