نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۲
مقدمه: مطالعات انجام گرفته در مورد فرایند ارزشیابی استاد محدود است. هدف از این مطالعه تعیین نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد فرایند اجرای ارزشیابی استاد و ارتباط آن با مشخصات اعضای هیات علمی بوده است.روش ها: در یک مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی، ۱۸۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند. روش گردآوری اطلاعات استفاده از پرسشنامهای پایا و روا بود که مشخصات دموگرافیک اساتید و نظر ایشان را در مورد فرایند اجرای ارزشیابی را با مقیاس ۵ نقطهای لیکرت مورد پرسش قرار میداد. تجزیه و تحلیل دادهها با نرمافزار SPSS و مقایسه گروهها با آزمونهای t و ANOVA و همبستگی پیرسون انجام گرفت.نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات داده شده در فرایند اجرای ارزشیابی ۲.۶±۰.۴۵ از نمره ۵ بود. مثبتترین نظرات در مورد انجام ارزشیابی حداقل سالیانه یک بار و منفیترین نظرات در مورد عدم توجه به تفاوت ماهیت درس و عدم توجه به فعالیتهای جنبی استاد در ارزشیابی بود. اعضای هیات علمی نسبت به محتوای فرمهای ارزشیابی و رویه اجرای آن نظری منفی داشتند. نظرات اعضای هیات علمی با تعداد واحدهای ارایه شده، سابقه کار، نوع رضایت از ارزشیابی و عادلانه دانستن ارزشیابی ارتباط معنیدار آماری داشت.نتیجه گیری: اعضای هیات علمی از فرمهای ارزشیابی ارائه شده و مراحل اجرای ارزشیابی استاد چندان خرسند نبوده و نسبت به فرایند ارزشیابی استاد نظری منفی داشتند. تهیه و تدوین ابزارهایی روا و پایا برای کلیه حیطههای آموزشی و در سطوح مختلف تحصیلی، نظارت دقیق بر انجام ارزشیابی، به کار بردن روشهای ارزشیابی همتایان پیشنهاد میگردد.
کلید واژه: ارزشیابی، اعضای هیات علمی، فرایند اجرایی، نظرات
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.