تاثیر آموزش مهارتهای زندگی در زمینه پیشگیری از اقدام به خودکشی در زنان شهرستان اردبیل
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر آموزش مهارتهای زندگی در زمینه پیشگیری از اقدام به خودکشی در زنان شهرستان اردبیل دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر آموزش مهارتهای زندگی در زمینه پیشگیری از اقدام به خودکشی در زنان شهرستان اردبیل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی در زمینه پیشگیری از اقدام به خودکشی در زنان شهرستان اردبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر آموزش مهارتهای زندگی در زمینه پیشگیری از اقدام به خودکشی در زنان شهرستان اردبیل :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: خودکشی پدیده ای است که از دیرباز مورد توجه روانشناسان، جامعه شناسان و عالمان دینی بوده و متاثر از مجموعهای از عوامل فردی، خانوادگی، فرهنگی و شناختی است. با توجه به بالا بودن میزان خودکشی در شهرستان اردل واقع در استان چهارمحال و بختیاری، پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارتهای زندگی در ارتقا سطح آگاهی زنان این منطقه انجام پذیرفت. مواد و روشها: پژوهش حاضر مطالعهای توصیفی، تحلیلی است که به صورت مقطعی بر روی زنان و دختران شهرستان اردل با تاکید بر دختران دبیرستانی در سال ۸۳ انجام گرفت. آموزشها به صورت ۳۰ نفره در گروههای مختلف در دبیرستانها، مراکز بهداشتی، درمانی و خانههای بهداشت انجام شد. تعداد شرکتکنندگان در کلاسها ۷۵۰ نفر بودند و جزوه های آموزشی مهارتهای زندگی شامل: روشهای مقابله با استرس، تصمیمگیری صحیح، مهارت ارتباط بین فردی و خودشناسی بین آنان توزیع گردید. ۳۶۰ نفر از آموزش گیرندگان به روش تصادفی ساده جهت پژوهش انتخاب و با استفاده از پرسشنامه ارزیابی آموزشی، پیش آزمون و پسآزمون بر روی آنها انجام گرفت، دادهها با استفاده از آزمونهای آماری t زوجی، تحلیل واریانس یکطرفه، توکی و همبستگی مورد تحلیل قرار گرفتند.یافتههای پژوهش: نتایج اختلاف معنیداری بین نمره های پیشآزمون و پس آزمون را نشان داد (۰۰۱/۰=P). نتایج تحلیل واریانس یکطرفه تفاوت معنیداری را بین نمره های پیش آزمون نشان داد (۰۰۱/۰=P). همچنین تفاوت معنی داری بین نمره های پیش آزمون با توجه به وضعیت تحصیلی و شغلی مشاهده گردید. اما در مورد وضعیت تاهل اختلاف معنی داری وجود نداشت. آزمون پیگیری توکی نشانگر اختلاف معنی دار بین میانگین نمرات سطوح تحصیلی لیسانس و فوق دیپلم با سطوح پایین تر و گروه شغلی فرهنگی (معلم و کارمند) با مشاغل محصل، آزاد و خانهدار بود. آزمون همبستگی نیز ارتباط مثبت بین سن و نمرات پیشآزمون و پس آزمون را نشان داد.نتیجهگیری نهایی: نتایج مبین تاثیر آموزش مهارتهای زندگی در ارتقای سطح بهداشت روان و پیشگیری اولیه از خودکشی میباشد و استمرار این آموزشها به خصوص با تاکید بر ایجاد تغییر در سه حیطه یادگیری (آگاهی، نگرش و عملکرد) در افراد در معرض خطر، جهت پیشگیری از اقدام به خودکشی موثر میباشد. با توجه به اینکه این مطالعه بر پایه حیطه شناختی یادگیری صورت پذیرفت انجام مطالعهای در آینده جهت بررسی عملکرد و پیامد نهایی آن توصیه میگردد.
کلید واژه: آموزش، مهارتهای زندگی، خودکشی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.