مقاله اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان :

مقاله اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۸ در راهبردهای آموزش از صفحه ۲۳ تا ۲۶ منتشر شده است.
نام: اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان
این مقاله دارای ۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مهارت حل مساله
مقاله خودتحصیلی
مقاله پیشرفت تحصیلی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اهداف: بسیاری از موفقیت ها یا شکست های تحصیلی، ریشه در تصورات کلی فرد نسبت به توانایی های خود در رابطه با یادگیری های آموزشگاهی دارد. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های حل مساله در ارتقای مفهوم خودتحصیلی و در نتیجه در پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شد.
روش ها: این پژوهش شبه- آزمایشی با استفاده از دو گروه آزمایش و کنترل روی ۳۰ نفر از دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انجام شد. ابزار به کاررفته برای جمع آوری داده ها، آزمون مفهوم خودتحصیلی دلاور بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی شامل تحلیل واریانس یک طرفه با نرم افزار SPSS 11 استفاده شد.
یافته ها: در مورد اثربخشی آموزش مهارت حل مساله در پیشرفت تحصیلی، در گروه آزمایش میانگین x۱=۱۲.۸۶و در گروه کنترل میانگین x۲=۱۰.۸۵و t=2.31 به دست آمد. در مورد اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر مفهوم خودپنداره تحصیلی، در گروه آزمایش میانگین x۱=۵۶.۲۶و در گروه کنترل میانگین x۲=۴۸.۵۳ و t=9.2به دست آمد.
نتیجه گیری: آموزش مهارت های حل مساله به دانشجویان، باعث توانمندی و ارتقای مفهوم خودتحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می شود و باید در برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.