بررسی سطح خوانایی کتابهای فارسی (بخوانیم) سوم و چهارم (چاپ قدیم و جدید) بر اساس شاخص خوانایی گانینگ و مقایسه آن بر اساس سازهی انگیزهی پیشرفت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی سطح خوانایی کتابهای فارسی (بخوانیم) سوم و چهارم (چاپ قدیم و جدید) بر اساس شاخص خوانایی گانینگ و مقایسه آن بر اساس سازهی انگیزهی پیشرفت دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سطح خوانایی کتابهای فارسی (بخوانیم) سوم و چهارم (چاپ قدیم و جدید) بر اساس شاخص خوانایی گانینگ و مقایسه آن بر اساس سازهی انگیزهی پیشرفت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی سطح خوانایی کتابهای فارسی (بخوانیم) سوم و چهارم (چاپ قدیم و جدید) بر اساس شاخص خوانایی گانینگ و مقایسه آن بر اساس سازهی انگیزهی پیشرفت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی سطح خوانایی کتابهای فارسی (بخوانیم) سوم و چهارم (چاپ قدیم و جدید) بر اساس شاخص خوانایی گانینگ و مقایسه آن بر اساس سازهی انگیزهی پیشرفت :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر بررسی سطح خوانایی کتابهای فارسی سوم و چهارم (چاپ قدیم و جدید)بر اساس شاخص خوانایی گانینگ و مقایسهی آن بر اساس سازهی انگیزهی پیشرفت است. روش پژوهش از نوع توصیفی و تحلیل محتوای کمی هست. جامعه آماری در این پژوهش کتاب های فارسی سوم و چهارم چاپ قدیم (۹۲-۹۱) و جدید (۹۵-۹۴) است که باهم چهارکتاب هستند . برای بررسی کتابها ازلحاظ سطح خوانایی از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد؛ بدین صورت که از هر کتاب سه نمونه به روش تصادفی انتخاب شد و تجزیه و تحلیل بر روی آن انجام گرفت. برای تحلیل کتابها با سازه انگیزهی پیشرفت نمونه گیری صورت نگرفت و متن تمام درسهای کتابهای موردنظر بررسی شد. ابزار اندازه گیری در این پژوهش شاخص گانینگ و سیاهه تحلیل محتوا بر اساس سازهی انگیزهی پیشرفت بود. یافتههای پژوهش حاضر: سطح خوانایی کتاب فارسی سوم جدید (۵،۵۶) سوم قدیم (۵،۸) چهارم جدید (۴،۹۶) است. کتاب فارسی سوم و چهارم جدید و سوم قدیم ازلحاظ خوانایی مناسب دانش آموزان پایهی سوم و چهارم نمیباشند؛ اما کتاب فارسی چهارم قدیم تا حدودی خوانا است و مناسب دانش آموزان پایهی چهارم هست. ازلحاظ میزان توجه به سازهی انگیزهی پیشرفت کتاب فارسی قدیم با (۱۷،۵۸) بیشترین میزان توجه به انگیزهی پیشرفت را دارد و بعدازآن کتاب فارسی چهارم جدید (۱۶،۸۴) کتاب فارسی چهارم قدیم (۱۵،۴۲) و کمترین مقدار مربوط به کتاب فارسی سوم جدید (۱۳،۰۷) است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.