اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه ی شناختی – رفتاری بر نشخوار فکری زنان افسرده نابارور مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی گرگان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه ی شناختی – رفتاری بر نشخوار فکری زنان افسرده نابارور مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی گرگان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه ی شناختی – رفتاری بر نشخوار فکری زنان افسرده نابارور مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی گرگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه ی شناختی – رفتاری بر نشخوار فکری زنان افسرده نابارور مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی گرگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه ی شناختی – رفتاری بر نشخوار فکری زنان افسرده نابارور مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی گرگان :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

این مطالعه با هدف اثر بخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه ی شناختی – رفتاری بر کاهش نشخوار فکری زنان افرده زنان ناباور مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی ناباروری شهر گرگان نجام گردید. جامعه آماری شامل کلیه زنان نابارور مراجعه کننده به مراکز ناباروری زنان شهر گرگان از تابستان تا اذر سال ۱۳۹۴ می باشند که تعداد آن ها ۱۲۸نفر بوده است. بر طبق جدول کرجسی و مورگان تعداد ۲۰نفر از زنان نابارور از شیوه نمونه گیری در دسترس انخاب شدند . بدین ترتیب که از بین زنان نابارور مراجعه کننده به کلینیک درمانی ۶۸ نفر پرسشنامه افسردگی به آنها داده شده پس از غربالگری اولیه تعداد ۳۲ نفر از، افرادی که نمره آنان در آزمون دارای سطح افسردگی نیازمند به مشاور و روانشناس بودند انتخاب شدند روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود.ابزار مورد استفاده در این پژوهش عبارتند از مقیاس افسردگی بک، (۱۹۹۰) ،پرشسنامه نشخوار ذهنی نولن، هوکسما (۱۹۹۱) ، پرسشنامه اضطراب بک (۱۹۹۰ ) BAI به دست می آورد ، مقیاس نگرانی پن استیت (۲۰۰۳) و مقیاس توجه آگاهانه (MAAS) سال ۲۰۰۳ براون و ریان میباشد. درمان گروهی شناختی- رفتاری مدیریت استرس که در این پژوهش استفاده شده مشتمل بر ۱۰ جلسه ی ۹۰ دقیقه ای است که برگرفته از درمان مدیریت استرس شناختی-رفتاری آنتونی و همکاران (۲۰۰۷) است. برای تحلیل داده هااز روش کوواریانس چند متغییره استفاده شد.نتایج نشان داد که آموزش مدیریت استرس به شیوه ی شناختی – رفتاری توانسته است منجر به کاهش نشخوار فکری ، کاهش افسردگی ، کاهش اضطراب ،کاهش نگرانی و افزایش توجه اگاهانه در زنان نابارور گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.