بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی :

کارشناسی ارشد (M.A)

بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال تحصیلی ۹۳-۹۴

مقدمه

مصرف ومصرف گرایی، مقوله ای چند بعدی است که میتوان از ابعاد گوناگون به آن نگاه کرد مصرف گرای افزون بر عوامل وا ثرات اقتصادی ، اثرات روانی و اجتماعی نیز دارد که لازم است این مواردبررسی شود و در برنامه ریزی هامورد توجه قرار گیرد.مصرف با شکل وشرایطی که امروزه به خود گرفته است رامیت وان به صورت روندی اجتماعی و فرهنگی که شامل نشانه ها ونمادهای فرهنگی است در نظر گرفت نه صرفا روندی اقتصادی منفعت گرانه بنابراین باید جنبه های اجتماعی وفرهنگی مورد توجه قرار گیردهر چند در این رهیافت اهمیت عوامل اقتصادی به جای خودباقی است برای مثال:در تعیین گروه های مصرف که الگوهای مصرف ویژه خودرادارند وضعیت اقتصادی آنان تعیین کننده است تا عوامل اقتصادی، وقت ، انرژی و … صرفه می شود وتبعات روانی وجامعه شناختی فراوانی در پی دارد، لازم است پیامدهای مصرف گرایی که نوعی آسیب اجتماعی است با توجه به داده های به دست آمدها ز فایلات ،تحلیل وبرای اصلاح آن برنامه ریزی شود .همان طور که درطول تاریخ الگوهای مصرف با توجه به تغییر نگرش ه ا و عوامل اجتماعی و فرهنگی تغییر یافته اند واین عوامل درکنار عوامل مادی و ا قتصادی در تغییر الگوی مصرف اثر گذار بوده اند.جامعه شناسی به مطالعه پدیده های اجتماعی که حاصل رفتارو اعمال انسان است می پردازدورفتار انسان از اهداف،انگیزه ها وارزش های حاکم بر شخص تبعیت می کندو برای تحلیل رفتار شخص ، باید این شاخص ها در نظر گرفته شودو به دقت مورد مطالعه قرار گیرد.زمانی که از ارزش و هدف دار بودن رفتار سخن می گوییم در حقیقت پای معنادار بودن م طرح می شود رفتار انسان معنادار است ومعنادار بودن رفتار مرتبط با اعتباری بودن آن است برای درک معنادار واعتباری بودن یک رفتار،باید اهداف و ارزش های پشت آنرا درک کردوفهمید و فهمیدن اهداف، انگیزه ها، اغراض ، هنجارها و ارزش ها، مقدمه ای بر شناخته کامل رفتار وتحلیل آن به ویژه در رفتار جمعی است .این شاخص ها از کشوری به کشوردیگر و حتی از فرهنگی به فرهنگ دیگر متغیر است و خصوصو شباهت ظاهری نمادهای اجتماعی، نمی تواند نشانگر رفتار مشترک و روابط درونی وبیرونی باشد زیرا چنانکه گفتهشد همه اینها درسایه اهداف، انگیزه وا رزش ها هستند و با تغییر آن، رفتارها وکارکرد نمادها متفاوت خواهد بود(کلانتری،۱۳۸۸). از جمله اهداف ی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی هم می توان به جلوگیری از فساد اقتصادی ، جلوگیری از اتکای اقتصاد ملی به منابع به ویژه منابع نفت و گاز و پیش بردن آن به سمتی که بیش تر از تولیدات دانش بنیان استفاده شود و مردمی سازی نام برد. اما چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که اولا تولید ملی به سطحی از کیفیت و فرهنگ ملی به سطحی برسد که استفاده از تولید ملی بر استفاده از تولیدات و کالاهای خارجی اولویت داده شود و ثانیا شرکای تجاری ، به عنوان نقاط ضعف و مواضع ضربه پذیر نظام اقتصادی ، به نحوی انتخاب شوند که بیش ترین هم سویی از لحاظ ایدئولوژیکی را با جمهوری اسلامی داشته باشند تا ر جنگ اقتصادی بتوانیم روی حمایت این شرکا حساب باز کنیم.با تحقق این موضوع می توان اطمینان حاصل کرد که به هیچ عنوان تحریم توانایی ایجاد فشار بر روی مردم را نداشته باشد و قدرت های استکباری هم به طمع کسب امتیاز و تغییر رفتار و با بهانه های موجه در میان کشورها دنیا اقدام به انجام تحریم نکنند. همانگونه که می دانیم تحریم های یک جانبه از سوی آمریکا همواره یکی از مهم ترین اهرم های فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای عقب نشینی نظام اسلامی از آرمان های خود بوده است.اما باید دید که در راه به دست آمدن این اقتصاد و ایجاد این حماسه ی بزرگ اقتصادی دولت و مردم چه وظایفی را دارند و چه چالش هایی باعث کند شدن حرکت ملت و دولت به سمت اقتصاد مقاومتی می شود.

بیان مسئله

اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید گردد. طبق نظر دولتمردان ایران در تعریف اقتصاد مقاومتی، ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی نیاز است.این روش اقتصادی از نظر تعریف با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد(لیون ،۲۰۰۹).اصطلاح اقتصاد مقاومتی اولین بار در سال پس از محاصره غزه توسط اسرائیل که مواد غذایی و نهاده های اولیه برای تولید و پیشرفت اقتصادی را نیز شامل میشد و ناتوانی غزه در صادرات ، امکان صادرات و کشت بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله توت فرنگی را کاهش داده بود مورد استفاده قرار گرفت و ضوابط و معیارهای حاکم بر مفهوم اقتصاد مقاومتی شناسایی گردید(بریگوگلا ،۲۰۰۸) . در ایران نیز پس از تشدید تحریمها علیه ایران در سالهای اخیر این شیوه توسط حکومت ایران ترویج می‌شود و در اقتصاد مقاومتی هدف استفاده از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریمها با ایجاد کمترین بحران است. بریگاگلیو( ۲۰۰۶) از اصطلاحی به نام « فنریت اقتصادی » برای اشاره به توان سیاست ساختهیک اقتصاد برای بهبود (یا انطباق با) آثار شو کهای برو نزای مخالف استفاده کرده است. این اصطلاح با تعریفی که از آن شده، نزدیک ترین مفهوم به «اقتصاد مقاومتی» در ادبیات رایج کشور ماست.

بریگاگلیو بیان می دارد که اصطلاح فنریت اقتصادی به دو مفهوم به کار میرود:اول، توانایی اقتصاد برای بهبود سریع از شو کهای اقتصادی تخریبکننده خارجی؛دوم، توانایی اقتصاد برای ایستادگی در برابر آثار این شوکها.توان اقتصاد برای بهبود یافتن از آثار شو کهای مخالف به شدت محدود خواهد شد اگر برای مثال، کسری های مالی مزمن وجد داشته باشد. از طرف دیگر، این توان ارتقا خواهد یافت اگر ابزارهای سیاستی بتواند برای خنثی سازی آثار منفی شو کها مورد استفاده قرار گیرد؛ مانند موقعیتی که کشور از وضعیت مالی قوی برخوردار است و می تواند مخارج احتیاطی یا تخفیف های مالیاتی را برای برخورد با آثار منفی شو کها مورد استفاده قرار دهد. این نوع فنریت اقتصادی نوعی ( تقابل با شوک)است .توانایی ایستادن در برابر شو کها هنگامی متصور است که شو کها خنثی یا ناچیز باشند. همچنین این نوع فنریت هنگامی ممکن اس که اقتصاد از مکانیسم هایی برخوردار باشد که آثار شو کها را کاهش دهد که با عنوان » جذب شوک «از آن نام برده می شود. برای مثال، وجود بازاری انعطاف پذیر می تواند به عنوان ابزاری برای جذب شو کها عمل کند (بریگاگلیو،۲۰۱۱).یکی از مسائلی که از اقتصاد مقاومتی نشات میگیرد مصرف گرایی است.

بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
فهرست مطالب

فصل اول

کلیات فایل

مقدمه ۱

بیان مسئله ۲

اهمیت وضرورت فایل ۶

اهداف فایل ۷

سوالات فایل ۸

ادبیات و پیشینه فایل ۹

فصل دوم

ادبیات و پیشینه فایل

مقدمه ۱۰

اقتصاد مقاومتی ۱۰

مفهوم اقتصاد مقاومتی ۱۰

تعریف ریاضت اقتصادی ۱۱

ویژگی های اقتصاد ریاضتی ۱۲

کاهش تقاضا ، کاهش تورم، رقابتو مقابله با کسری بودجه ۱۲

اقتصاد مقاومتی از نگاه مقام معظم رهبری ۱۳

بیانات رهبر انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی ۱۴

چهار تعریف از اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر انقلاب ۱۶

اقتصاد موازی ۱۶

اقتصاد ترمیمی ۱۷

اقتصاد دفاعی ۱۸

اقتصاد الگو ۱۸

نکاتی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی ۱۹

الگوی مناسب برای این رابطه ۲۴

رابطه و نسبت بین «فرهنگِ اقتصاد» و «اقتصادی فرهنگ» 25

الگوی پیشنهادی اقتصاد مقاومتی در جمهوری اسلامی ایران ۲۶

الگوی پیشنهادی اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران ۲۷

راهبردهای فنریت اقتصادی ۲۷

محورهای چهارگانه فنریت اقتصادی ۲۷

۱- .ثبات اقتصاد کلان ۲۷

۲- کارایی بازارهای خرد ۲۸

۳-حکمرانی خوب ۲۸

۴-توسعه اجتماعی ۲۹

الگوی اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران ۲۹

مصرف گرایی ۳۰

چگونگی پیدایش فرهنگ مصرف گرایی ۳۱

الگوهای مصرف گرایی نوین ۳۲

تبعات مصرف گرایی ۳۴

وضعیت ایران در الگوی مصرف جهانی ۳۶

رسانه و ترویج سبک زندگی مصرف گرا ۴۱

مفهوم سبک زندگی ۴۲

تلویزیون ایران ۴۴

سینمای ایران ۴۶

سینمای غرب (هالیوود) ۵۱

بازیهای یارانه ای ۵۳

تبلیغات صدا و سیما ۵۵

فرضیه ها ۶۰

فرضیه های جزئی ۶۰

فصل سوم

روش شناسی فایل

روش فایل ۶۲

جامعه آماری ۶۳

حجم نمونه و روش نمونه گیری ۶۳

روش گرد آوری اطلاعات ۶۳

ابزارگرد آوری اطلاعات ۶۳

تعریف نظری وعملیاتی متغیرها ۶۳

روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۴

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه ۶۶

تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها ۶۶

آمار استنباطی ۷۰

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری ۷۸

راهکارهای کاهش مصرف گرایی ۸۲

محدودیت های فایل ۸۴

پیشنهادهای فایلی ۸۴

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.