تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسانشناسی دینی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسانشناسی دینی) دارای ۸۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسانشناسی دینی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسانشناسی دینی)۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسانشناسی دینی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسانشناسی دینی) :
توضیحات:
تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسانشناسی دینی)، در قالب فایل Word و در ۸۰ صفحه.
بخشی از متن:
امیل دورکیم ـ را به همراه ماکس وبرـ یکی از دو بنیانگذار اصلی تئوری جامعه شناسی نوین نامیدهاند. دورکیم چهارچوب وسیعی برای سیستمهای اجتماعی ایجاد کرد که در جامعه شناسی و تعدادی رشتههای مرتبط با آن به عنوان یک اصل هنوز باقی مانده است، بویژه در انسان شناسی. حتی آنهایی که اساساً با آن موافق نبودهاند. آن را به عنوان یک نقطه عطفی میپذیرند. این چهارچوب تحلیل در جریان کار خود دورکیم رشدی اساسی را طی کرد، اما مداوم پیرامون ماهیت سیستم اجتماعی و رابطه آن سیستم با شخصیت فرد تمرکز داشت.
تفکر دورکیم غالباً ریشه در تاریخ روشنفکری فرانسه داشت. اگر به گذشته دورتری برگردیم، دکارت [فلسفه دکارتی] و رسو از همه مهمتر بودند و افراد دیگری که در سالهای نزدیک به او بودهاند و در تفکر دورکیم اهمیت بسزائی داشتهاند، سن سیمون و آگوست کنت و استاد وی فوستل دو کولانژ بودند. علاقه دورکیم به روشنفکران معاصر برجسته دیگر کشورها، ویژه آلمان و انگلستان، به طور موثقی ماهیت فرانسوی داشت: راجع به مسائل انسان و جامعه، و این به معنی تحقیر کردن اصالت تفکر فرانسوی نیست. اگر بگوییم آن تفکر یک موقعیت میانجی بین دو جناح اصلی گرایشات متفکر را در بر میگرفت. یعنی تجربه گرایی انگلیسی و کارکردگرایی و ایده آلیسم آلمان. به عبارتی صریحتر، جامعه شناسی مدرن حاصل ترکیب عناصری هستند که به برجستهترین وجهی در آن دو سنت شکل گرفتهاند و به نظر میرسد ماهیت میانجیگرانهاش در زمینه فرانسویاش بوده است که به دورکیم یک محل بارزی برای ابراز وجود دادند و جایگاه و نفوذ دورکیم به طور مؤثری در این ترکیب کمک کرد.
تحقیق درباره امیل دورکیم (بنیانگذار انسانشناسی دینی)
فهرست مطالب:
پیشگفتار
زندگی شخصی و حرفهای امیل دورکیم
ریشههای فکری اندیشههای دورکیم
آثار دورکیم
درباره تقسیم کار اجتماعی (۱۸۹۳)
– همبستگی مکانیکی
– همبستگی ارگانیکی
– وجدان جمعی
– تقسیم کار
قواعد روش جامعه شناختی (۱۸۹۴)
– واقعیت اجتماعی
– قواعد مشاهده وقایع اجتماعی
– خصوصیات عمومی روش جامعه شناسی
– شیئی کردن
خودکشی (۱۸۹۷)
– خودکشی
– آنومی
تربیت و جامعهشناسی
سوسیالیسم (۱۹۲۸)
جامعهشناسی؛ فیزیک رسوم و حقوق (دورکیم و دموکراسی)
صور بنیادین حیات دینی (۱۹۱۲)
– مفهوم مانا
– مفهوم توتم
– مفهوم تابو
سالنامه جامعهشناسی (۱۸۹۶)
سهم دورکیم در مشروعیت دانشگاهی جامعهشناسی
جامعه شناسی دورکیم
– جامعه و اخلاق
– آینده جامعه
ساختارگرایی دورکیم
تکامل گرایی دورکیم
کارکردگرایی دورکیم
تبین کارکردی
– تحلیل کارکردی و تحلیل تاریخی
– تأثیر تحلیل کارکردی دورکیم بر مکاتیب علوم اجتماعی
تأثیر دورکیم بر نظام آموزش همگانی
تأثیر امیل دورکیم بر انسانشناسی
– مردم شناسی فرانسه
– انسانشناسی دینی
– تأثیر دورکیم از طریق دیدگاه اثباتی بر انسانشناسی
– انسان شناسی حقوق
– دورکیم، مالینوفسکی و رادکلیف – براون
– مطالعات دینی دورکیم
– تأثیر رابرتسون اسمیت بر رهیافت مذهبی دورکیم
– هدف دورکیم در کتاب صوربنیانی حیات دینی
– اهمیت تاریخ در بررسی امر دین
– تعریف دین
– اعتقادهای دینی
– باورهای دینی
– جادو و دین
– جان پرستی
– نقد دورکیم به نظریه جان پرستی
– طبیعت پرستی
– انتقاد دورکیم به نظریه طبیعت پرستی
توتمپرستی به عنوان دین بنیانی
کارکرد دین از نظر امیل دورکیم
دین و همبستگی
دین و نظریه اجتماعی دورکیم
دورکیم و دگرگونی دین
دین و نظریه معرفت
مبنای جامعهشناسی معرفت دورکیم
کلام آخر
منابع
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.