فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان دارای ۱۹۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان :

فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان

چکیده

اگر چه تدریس به دلیل توسعه منابع انسانی امری پاداش دهنده است. اما فشارهای روانی ویژه ای را ایجاد می کند که منجر به فرسودگی شغلی مسلش می شود. فرسودگی شغلی عبارت است از: خستگی عاطفی شخصیت و فقدان کارایی شخصی در کار. هدف این فایل تعیین میزان فرسودگی شغلی در میان اساتید دانشگاه و معلمان مدارس و بررسی رابطه فرسودگی شغلی با هوش هیجانی و پنج عامل بزرگ شخصیتی در بین آنها می باشد. روش فایل حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری فایل عبارت است از کتب اعضای هیات علمی دانشگاه های استان اردبیل و دبیران مقطع متوسطه این استان که در سال تحصیلی ۸۹-۸۸ اشتغال دارند. نمونه فایل ۲۵۰ نفر شامل ۱۲۱ نفر مرد و ۱۲۹ نفر زن می باشد که از طریق نمونه گیری خوشه ای چند جلسه ای انتخاب شدند. ابزار فایل عبارت بودند از: پرسشنامه ی فرسودگی شغلی * پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و پرسشنامه نئوفرم کوتاه مک کرا و کاستا. داده ها توسط روش های آماری توصیفی (توزیع فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (همبستگی پیرسون، T مستقل و تحلیل رگرسیون چندگانه) تحلیل شد. نتایج فایل نشان داد که فرسودگی شغلی اساتید و معلمان در سطح خفیف بوده و هیچ تفاوت معنی داری بین موقعیت شغلی و فرسودگی شغلی وجود ندارد. نتایج همچنین نشان داد که بین هوش هیجانی و مولف های آن (خوداگاهی، خود مدیریتی، مدیریت روابط) با فرسودگی شغلی رابطه منفی معنی دار وجود دارد و بین آگاهی اجتماعی و فرسودگی شغلی رابطه معنی دار به دست نیامد. در رابطه با پنج عامل بزرگ شخصیتی نتایج نشان داد که روان رنجوری با فرسودگی شغلی رابطه مثبت داشته و برون گرایی، مقبولیت و وظیفه شناسی رابطه منفی معنی داری با فرسودگی شغلی دارد. در مورد مولفه گشودگی و فرسودگی شغلی رابطه معنی دار به دست نیامد. تجزیه و تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که روان رنجوری نقش معنی داری در پیش بینی فرسودگی شغلی بر عهده دارد. تفاوت جنسیتی معنی داری بین دو جنس از نظر فرسودگی شغلی وجود نداشت.

اصطلاحات کلیدی: فرسودگی شغلی، هوش هیجانی، پنج عامل بزرگ شخصیتی

فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: مقدمه و کلیات

۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………

۱-۲ بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………….

۱-۳ ضرورت فایل………………………………………………………………………………………….

۱-۴ متغیرهای فایل ………………………………………………………………………………………..

۱-۶ فرضیه های فایل …………………………………………………………………………………….

۱-۷ تعریف مفهومی متغیرها…………………………………………………………………………………

۱-۸ تعریف عملیاتی متغیرها………………………………………………………………………………..

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه فایل

۲-۱ مبانی نظری و پیشینه فایلی فرسودگی شغلی ……………………………………………

۲-۱-۱ فرسودگی شغلی ……………………………………………………………………………………..

۲-۱-۲ تاریخچه فرسودگی شغلی ………………………………………………………………………..

۲-۱-۳ نظریه های مربوط به فرسودگی شغلی ……………………………………………………..

۲-۱-۳-۱ مدل سه عاملی مسلش………………………………………………………………………….

۲-۱-۳-۲ مدل تطابق فرد و شغل ………………………………………………………………………..

۲-۱-۳-۳ مدل هشت مرحله ای گلمبیوسکی………………………………………………………..

۲-۱-۳-۴ مدل مالاچ پاینز……………………………………………………………………………………

۲-۱-۳-۵ مدل هاریس…………………………………………………………………………………………

۲-۱-۴ نشانه شناختی فرسودگی شغلی ………………………………………………………………..

۲-۱-۵ علل فرسودگی شغلی ………………………………………………………………………………

۲-۱-۶ مراحل فرسودگی شغلی …………………………………………………………………………..

۲-۱-۷ پیامدهای فرسودگی شغلی ………………………………………………………………………

۲-۱-۸ شیوه های درمان و پیشگیری از فرسودگی شغلی……………………………………….

۲-۱-۹ فایلات انجام شده در مورد فرسودگی شغلی…………………………………………..

۲-۲ مبانی نظری و پیشینه فایلی شخصیت ………………………………………………………

۲-۲-۱ تعریف شخصیت …………………………………………………………………………………….

۲-۲-۲ نظریه های مربوط به شخصیت …………………………………………………………………

۲-۲-۲-۱ نظریه های صفات شخصیت ………………………………………………………………..

۲-۲-۲-۲ نظریه های یادگیری اجتماعی شخصیت ……………………………………………….

۲-۲-۲-۳ نظریه های صفات و شرایط …………………………………………………………………

۲-۲-۲-۴ نظریه روان تحلیل گری شخصیت ………………………………………………………..

۲-۲-۲-۵ نظریه پدیدار شناختی ………………………………………………………………………….

۲-۲-۲-۶ نظریه روانی اجتماعی اریک اریکسون…………………………………………………..

۲-۲-۲-۷ نظریه ارگانیستیک گلداشتاتن………………………………………………………………..

۲-۲-۳ پدیدآیی شخصیت …………………………………………………………………………………..

۲-۲-۴ مراحل تحول شخصیت ……………………………………………………………………………

۲-۲-۵ عوامل موثر در تکوین شخصیت ………………………………………………………………

۲-۲-۶ رگه های شخصیتی ………………………………………………………………………………….

۲-۲-۷ تاریخچه رگه های شخصیتی …………………………………………………………………….

۲-۲-۸ فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان
فهرست رگه های شخصیتی ……………………………………………………………………..

۲-۲-۹ طرح پنج رگه شخصیتی …………………………………………………………………………..

۲-۲-۱۰ فایل های انجام شده در رابطه با پنج عامل بزرگ شخصیتی و فرسودگی شغلی

۲-۳ مبانی نظری و پیشینه فایلی هوش هیجانی ……………………………………………….

۲-۳-۱ هیجان………………………………………………………………………………………………………

۲-۳-۲ مفهوم هوش هیجانی…………………………………………………………………………………

۲-۳-۳ مدل های هوش هیجانی …………………………………………………………………………..

۲-۳-۳-۱ مدل مایر، سالووی و کاروسو……………………………………………………………….

۲-۳-۳-۲ مدل گروس………………………………………………………………………………………….

۲-۳-۳-۳ مدل ترکیبی بار- ان ……………………………………………………………………………

۲-۳-۳-۴ مدل هوش هیجانی گلمن …………………………………………………………………….

۲-۳-۴ تاریخچه هوش هیجانی……………………………………………………………………………..

۲-۳-۵ ویژگی های هوش هیجانی………………………………………………………………………..

۲-۳-۶ کفایت هیجانی…………………………………………………………………………………………

۲-۳-۷ کفایت اجتماعی……………………………………………………………………………………….

۲-۳-۸ ارتباط الکسی تایمی و هوش هیجانی……………………………………………………….

۲-۳-۹ هوش هیجانی و هوش شناختی…………………………………………………………………

۲-۳-۱۰ هوش هیجانی و سلامتی…………………………………………………………………………

۲-۳-۱ فایل های انجام شده در رابطه با هوش هیجانی و فرسودگی شغلی………..

۲-۴ جمع بندی……………………………………………………………………………………………………

فصل سوم: مواد و روشها …………………………………………………………………………………….

۳-۱ نوع فایل ………………………………………………………………………………………………..

۳-۲ جامعه آماری و گروههای نمونه گیری، روش نمونه گیری ……………………………..

۳-۳ ابزارهای فایل …………………………………………………………………………………………

۳-۳-۱ پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش…………………………………………………………….

۳-۳-۲ پرسشنامه هوش هیجانی برادبری……………………………………………………………….

۳-۳-۳ پرسشنامه نئوفرم کوتاه مک کرا و کاستا……………………………………………………

۳-۴ روش اجرای فایل …………………………………………………………………………………..

۳-۵ روش تجزیه و تحلیل آماری………………………………………………………………………….

فصل چهارم: یافته ها

۴-۱ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….

۴-۲ داده های توصیفی ……………………………………………………………………………………….

۴-۳ تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………….

۴-۴ یافته های جانبی…………………………………………………………………………………………..

۴-۵ جمع بندی……………………………………………………………………………………………………

فصل پنجم:

۵-۱ بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………..

۵-۲ محدودیت های فایل………………………………………………………………………………..

۵-۳ پیشنهادهایی برای فایل های آینده …………………………………………………………..

۵-۴ پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………..

فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان
فهرست منابع……………………………………………………………………………………………………….

الف) منابع فارسی………………………………………………………………………………………………..

ب) منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………

فرسودگی شغلی و همچنین میزان مولفه های سه گانه آن در میان اساتید و معلمان
فهرست جداول

جدول ۴-۱: شاخص توصیفی پاسخگویان با توجه به جنسیت ……………………………..

جدول ۴-۱: شاخص توصیفی پاسخگویان با توجه به مدرک تحصیلی…………………..

جدول ۴-۳: شاخص توصیفی پاسخگویان با توجه به محل سکونت………………………

جدول ۴-۴: شاخص توصیفی متغیرهای فایل ………………………………………………….

جدول ۴-۵: خلاصه نتایج آزمون t برای مقایسه میانگین نمرات فرسودگی شغلی در دو گروه

جدول ۴-۶: خلاصه نتایج آزمون t برای مقایسه میانگین نمرات فراوانی فرسودگی شغلی در دو گروه

جدول ۴-۷: خلاصه نتایج آزمون t برای مقایسه میانگین نمرات شدت فرسودگی شغلی در دو گروه

جدول ۴-۸: همبستگی پیرسون فرسودگی شغلی با ابعاد هوش هیجانی………………….

جدول ۴-۹: همبستگی بین شاخص کلی فرسودگی شغل و پنج عامل بزرگ شخصیتی

جدول ۴-۱۰: تحلیل رگرسیون نمرات متغیر ملاک بر اساس نمرات متغیرهای پیش بینی

جدول ۴-۱۱: خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس……………………………………………………..

جدول ۴-۱۲: پیش بینی فرسدگی شغلی از روی شاخص کلی هوش هیجانی و پنج عامل بزرگ شخصیتی

جدول ۴-۱۳: خلاصه نتایج آزمون t برای مقایسه میانگین نمرات فرسودگی شغلی در دو گروه مستقل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.