مقاله اساس عصبشناختی نظریه ذهن و ذهنخوانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
22 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اساس عصبشناختی نظریه ذهن و ذهنخوانی دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اساس عصبشناختی نظریه ذهن و ذهنخوانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اساس عصبشناختی نظریه ذهن و ذهنخوانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اساس عصبشناختی نظریه ذهن و ذهنخوانی :

مقدمه

توانایی کودکان در درک دیگران وقتی شروع میشود که آنها میفهمند اعمال و رفتارها تحت تأثیر حالات ذهنی از قبیل باورها، خواستهها و نیت ها قرار دارند (هاجز۱ و جفی۲،
.(۲۰۰۵ توانایی شناخت و ادراک دیگران به عنوان موجوداتی نیت مند و دارای باورها و تمایلات، و درک این مطلب که دنیای بیرون همیشه آن نیست که انسان تصور میکند، تحت عنوان نظریه ذهن۳ در سالهای اخیر پژوهشهای زیادی را برانگیخته است (محسنی، .(۱۳۸۳

یک مرحله مهم در اکتساب نظریه ذهن زمانی است که کودک متوجه میشود باورها بازنماییهای واقعیت هستند و بنابراین ممکن است اشتباه باشند (هاجز و جفی، .(۲۰۰۵ از

۱- Haughes, C.
۲- Jaffee, S. R. 3- Theory of mind

۹۳

سوی دیگر یکی از قدیمیترین راهها برای موفقیت در تعاملهای اجتماعی خواندن

ذهن دیگران و یک قدم جلوتر از آنها بودن است (فوکویی۱ و همکاران، .(۲۰۰۶ به ّعلت این که سنّ پاسخگویی صحیح به اولین قسمت تکلیف باور غلط (مربوط به نظریه ذهن)

در کودکان مبتلا بهُاتیسم به طور معنیداری بالاتر از ۴ سالگی است )هپ۲، (۱۹۹۵،

فرض شده است که نظریه ذهن مبنای بیولوژیکی ذاتی دارد (فریس۳ و فریس، (۲۰۰۱
و این مبنای کانونی نظریه ذهن، جهانی است. پژوهشها نشان دادهاند نواحی

mPFC کورتکس پیشپیشانی جانبی راست، ACC راست، mFG، PFC، TP دوطرف

و اینسولا بیشترین نقش را در کارکرد نظریه ذهن دارند (کوبایاشی۴، گلاور۵ و تمپل۶، .(۲۰۰۶

همچنین در مورد ذهنخوانی۷ مناطق فرونتال میانی متناظر با کورتکس پیش سینگولا و

(PCC)شکنج مجاور مافوق حاشیهای شیار خلفی قدامی تمپورال (STS) نقش مهمی ایفا میکنند. همینطور، نتایج پژوهشها نشان میدهند منطقه STS در سازوکارهای عمومی ذهنیسازی عمل میکند و منطقه PCC در تصمیم های پرخطر اجتماعی درگیر میشود

(فوکویی و همکاران، (۲۰۰۶اما عوامل مختلفی مبنای عصبی نظریه ذهن و ذهنخوانی را تحت تأثیر قرار میدهد. به طوری که فرضیه جهانی بودن نظریه ذهن و ذهنخوانی مورد تأیید همه قرار نگرفته است (کوبایاشی و همکاران، .(۲۰۰۶ چندین پژوهش که در محیطهای فرهنگی و زبانی خارج از فرهنگ و زبان آنگولا ـ آمریکایی انجام شده است، نتایج متناقضی در پی داشته است. بعضی از این پژوهشها جهانی بودن روند تحول نظریه ذهن را تأیید کردهاند (آویس و هریس، ۱۹۹۱؛ لی۸، السون۹ و تورنس۱۰، ۱۹۹۹؛ نایتو۱۱، کوماتسو۱۲

۱- Fukui, H.

۲- Happe, F.
۳- Frith, U.
۴- Kobayashi, C.
۵- Glover, G. H.
۶- Temple, E. 7- mind reading
۸- Lee, K.
۹- Olson, D. R.
۱۰- Torrance , N.
۱۱- Naito, M.
۱۲- Kaomatsu, S.

۹۴

و فوک۱، ۲۰۰۴؛ تاردیف۲ و ولمن۳، (۲۰۰۰، در حالی که پژوهشهای دیگر مقداری تأخیر در

تحول نظریه ذهن برای کودکان غیرانگلیسی زبان نشان دادهاند (چن۴ و لین۵، ۱۹۹۴؛

لویس۶، ۱۹۹۸؛ نایتو، ۲۰۰۳؛ ویندن۷، .(۱۹۹۶ پژوهشگران دسته دوم برای تبیین شانس پایین عملکرد کودکان غیرانگلیسی زبان، تفاوتهای زبانی یا فرهنگی را مطرح کردهاند

(کوبایاشی و همکاران، .(۲۰۰۶ برای مثال عملکرد ضعیف کودکان جونین کوه چوآ در تکالیف مربوط به نظریه ذهن به فقدان افعال مربوط به حالات ذهنی در (زبان) آنها نسبت داده شده است (ویندن، .(۱۹۹۶ همین طور شانس پایین عملکرد (درست) کودکان ۴ و ۵

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.