مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری دارای ۱۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری :
مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری
در گذشته تصور بر این بود که هوش ذاتی فرد، که از والدین به ارث میرسد، عامل مهم یادگیری است. در حال حاضر بر این باورند که بخش مهمی از رفتارهای هوشمندانه را کارکردهای شناختی تشکیل میدهد و کارکردهای شناختی، اکتسابی و تغییرپذیر محسوب میشود (سیف ، ۱۳۷۶).
از اواخر دهه ۱۹۷۰ به بعد، بحث در مورد سبکهای یادگیری رونق پیدا کرد. از سبکهای یادگیری تعاریف گوناگونی ارائه شده است. با وجودی که از این اصطلاح به طرق گوناگونی تعریف به عمل آمده، ولی عمدتاً بر این نکته تأکید می شود که سبکهای یادگیری شامل باورها یا اعتقادات، رجحانها و رفتارهایی است که افراد بکار میبرند تا در موقعیت یادگیری به خود کمک کنند (حسینی، ۱۳۷۷).
مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات طرح
مقدمه
– بیـان مسئلـه :
– اهداف تحقیق:
–هدف کلی:
— اهداف خاص:
– اهمیت و ضرورت تحقیق
– سؤالات تحقیق:
– فرضیههای تحقیق:
— فرضیه های خاص:
— فرضیههای فرعی:
-متغیرهای مورد تحقیق:
– تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق:
– تعریف عملیاتی متغیرها:
– چهارچوب نظری تحقیق
فصل دوم : پیشینه تحقیق
مقدمه
الف ـ مرور مبانی نظری تحقیق:
– تعریف یادگیری:
– سطوح یادگیری
– تفاوتهای فردی در یادگیریشناخت و فراشناخت
– تعریف
– راهبردهای شناختی و فراشناختی
– تفاوت سبکهای یادگیری با سبکهای شناختی:
– ویژگیهای اساسی سبکهای شناختی:
– انواع سبکهای یادگیری شناختی:
– سبک های یادگیری و شناختی:
– تعریف سبک یادگیری و شناختی
– نظریههای سبک شناختی
– انواع سبک های یادگیری
– انواع سبک های شناختی
– سبکهای عاطفی
– سبکهای زیستی
– مبانی نظری ریختهای شخصیتی:
— تعریف شخصیت
— ریخت شخصیتی:
– طبقه بندی ریختهای شخصیتی براساس ویژگیهای جسمانی:
– طبقه بندی ریخت های شخصیتی براساس رویکرد روان تحلیل گری
— ریختهای شخصیتی یونگ:
— ریختهای شخصیتی مایرز و بریگز
– رویکرد صفات : وراثت شناسی شخصیت
– شناسایی ابعاد شخصیت
– نظریه بازداری
– نظریه انگیختگی
– روان رنجورخویی
— فعالیت خودکارو روانرنجورخویی
– روان پریش خویی
— هورمونها و روانپریشخویی
– طبقه بندی ریختهای شخصیتی براساس نظریههای صفت:
— ریختهای (صفات) شخصیتی آلپورت
— صفات شخصیتی کتل:
— الگوی پنج عاملی رابرت مک کری و پل کوستا:
– طبقهبندی ریختهای شخصیتی براساس نظریههای انتخاب شغل و حرفه:
— نظریه خصیصه ـ عامل:
— نظریه رو:
— نظریه هالنــد :
— ریختهای شخصیتی هالنـد :
— محیطهای شغلی هالنـد:
– یافتههای پژوهش:
— رابطه بین ریختهای شخصیتی با جنس
— رابطه بین سبکهای یادگیری باجنس
— رابطه بین ریختهای شخصیتی با گرایشهای تحصیلی و شغلی
— رابطه بین سبکهای یادگیری با گرایشهای تحصیلی و شغلی
– نقد موضعگیریها و تحقیقات به انجام رسیده
– مرور تحقیقات قبلی :
— مروری بر پژوهشهای وابسته به سبک های یادگیری و ابعاد شخصیت
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
– نوع تحقیق
– جامعه آماری
– حجم نمونه تحقیق
– روش نمونهگیری
– ابزارهای مورد استفاده
– شیوه اجرای تحقیق
– روشهای آماری و طرق تحقیق
– شاخصهای پایانی آزمون
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری
مقدمه
-توصیف آماری دادهها:
— جداول توزیع فراوانی متغیرهای مورد مطالعه
– استنباط آماری دادهها
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
– نگاه اجمالی به تحقیق انجام شده
– بحث
– نتیجهگیری
– محدودیت های تحقیق
– پیشنهادها
– پیشنهادهای کاربردی
مطالعه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری
فهرست منابع و مآخذ
مقدمه
در گذشته تصور بر این بود که هوش ذاتی فرد، که از والدین به ارث میرسد، عامل مهم یادگیری[۱] است. در حال حاضر بر این باورند که بخش مهمی از رفتارهای هوشمندانه را کارکردهای شناختی تشکیل میدهد و کارکردهای شناختی، اکتسابی و تغییرپذیر محسوب میشود (سیف ، ۱۳۷۶).
از اواخر دهه ۱۹۷۰ به بعد، بحث در مورد سبکهای یادگیری[۲] رونق پیدا کرد. از سبکهای یادگیری تعاریف گوناگونی ارائه شده است.
۱-۱ بیـان مسئلـه :
دیدگاه روانشناسی معاصر، ذهن انسان را بعنوان نظام پیچیدهای از فرآیندهای متعامل در نظر میگیرد که اطلاعات مختلف را به شیوههای متفاوتی پردازش مینماید. سبکهای مختلف یادگیری درواقع بیان کننده نحوه پردازش اطلاعات در مقابل محرکهای گوناگون میباشد. در عین حال که افراد در موقعیتهای گوناگون، اطلاعات را با توجه به شرایط محیطی پردازش مینمایند، دارای کلیتی یکپارچه و خاص خود هستند و این کلیت، دارای ویژگیهای کم و بیش باثبات و پایدار است. افراد با توجه به این ویژگیهای کم و بیش باثبات و پایدار، به صورت منحصر به فرد عمل مینمایند. اینگونه عمل کردن، برخورد با محیط و با موقعیتهای یادگیری، تابع سبک یادگیری است و در نهایت سبک یادگیری، تابع ویژگی های شخصیتی کم و بیش ثابت و پایدار می باشد.
نوع فایل: word
سایز : ۲۵.۰ MB
تعداد صفحه:۱۵۲
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.