بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان :

بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان

مقدمه و بیان‌ مسئله‌

اختلالات‌ یادگیری‌ از جمله‌ مسائلی‌ هستند که‌ استعداد و توانایی کودکان‌ را تحت‌ تأثیر قرار داده‌ و سبب‌بروز مشکلات‌ رفتاری‌ و روان‌ شناختی‌، نظیر اضطراب‌، افسردگی‌، فرار از مدرسه‌، اختلال‌ در خوردن و خوابیدن‌ وغیره‌ در آن‌ها می‌شوند. مطالعات انجام‌ شده‌ در کشورهای مختلف‌ نشان‌ می‌دهد که‌ حدود ده‌ درصد از کودکان‌نوعی‌ مشکل‌ ویژه یادگیری‌ دارند.با این‌ حال‌، این‌ موضوع‌ نباید مایه ی‌ ناامیدی‌ والدین‌ و مربیان‌ گردد؛ چرا که‌تجارب‌ چندین‌ ساله‌ ی‌ متخصصانی‌ که‌ با چنین کودکانی‌ سروکار داشته‌اند، نشان‌ می‌دهد که‌ چنین‌ کودکانی‌ به‌شرط تشخیص‌ زود هنگام‌ توسط والدین‌ و مربیان‌ و ارجاع‌ آن‌ها به‌ متخصصان قابل‌ درمان‌ هستند.، دانش‌ آموزان LD و دارای اختلالات‌ یادگیری‌، از بهره‌ هوشی‌ تقریبا متوسط یا بالاتر از متوسط برخوردارند؛ از نظر حواس‌ مختلف‌ بینایی‌، شنوایی‌و… سالم‌ اند؛از امکانات‌ محیطی‌ و آموزشی‌ نسبتا مناسبی‌ برخوردارند؛ دارای‌ نابهنجاری‌های‌ شدید رفتاری‌ نیستند و پیشرفت‌ آموزشی‌ این‌ کودکان‌ به‌ طور قابل‌ملاحظه‌ای‌ از بهره‌ هوشی‌، سن‌ و امکانات‌ آموزشی‌ که‌ از آن‌ برخوردارند، کمتر است (باباپور خیرالدین‌ و صبحی‌قراملکی‌، ۱۳۷۹).

باباپور و قراملکی‌ (1379) برخی‌ از ویژگی‌های‌ کودکان‌ مبتلا به‌ اختلالات‌ یادگیری‌ را به‌ شرح‌ زیر عنوان‌کرده‌اند:

عملکرد تحصیلی‌ پایین، بر‌تری‌ حافظه‌ کوتاه‌ مدت‌، اختلالات‌ زبان‌ شامل اختلال‌ در زبان‌ درونی‌، زبان‌دریافتی‌ شنیداری‌، وارونگی‌ کلمات‌، بازشناسی‌ ضعیف‌ کلمات‌، رشد نایافتگی‌ زبان‌ بیانی‌، اشکال‌ در حافظه‌زبان‌ گفتاری‌، اختلال‌ خواندن‌، پاسخ‌ نامربوط به‌ موضوع‌ مورد بحث‌، استفاده‌ از انگشتان‌ به‌ هنگام‌ حساب‌کردن‌، اشکال‌ در نمادسازی‌، حواس‌ پرتی‌ و فراموشی‌ جزئیات‌ مهم‌، دست‌ پاچگی‌، هماهنگی‌ ضعیف‌ چشم‌ ودست‌، اعتماد به‌ نفس‌ پایین‌، فقدان‌ انگیزه‌، مداومت‌ کاری‌، ناتوانی‌ در جفت‌ و جور کردن‌ رنگ‌ها و شکل‌ها،حرکات‌ چشمی‌ نامنظم‌، اشکال‌ درجهت‌ یابی‌، بیش‌ فعالی‌ یا برعکس‌ فعالیت‌ کمتر، عمل‌ تکانشی‌، علایم‌مشکوک‌ عصب‌ شناختی‌، اختلال‌ هیجانی‌، پرخاشگری‌، خیالاتی‌ بودن‌، بی‌توجهی‌ و ناتوانی‌ در تمرکز روی‌بخشی‌ از موضوع‌، تأخیر در انجام‌ و اتمام‌ کارها، فراخنای‌ کوتاه‌ حافظه‌، اشکال‌ در ادراک‌ زمان‌ و مکان‌ و تخمین‌زمان‌.

ویژه‌:

ـ بررسی‌ ارتباط آسیب‌های‌ مغزی‌ در دوران‌ رشد و اختلال‌های‌ یادگیری‌.

ـ بررسی‌ ارتباط ابتلای مادر به‌ بیماری‌های عفونی‌ در دوران‌ بارداری‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌.

ـ بررسی‌ ارتباط جانبی‌ شدن‌ مغز و اختلال‌های‌ یادگیری‌.

ـ بررسی‌ ارتباط اختلال‌ در ادراک‌ بینایی‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌.

ـ بررسی‌ میزان‌ و سهم‌ عوامل‌ مختلف‌ در اختلال‌های‌ یادگیری‌.

فرضیه‌های‌ تحقیق‌:

۱ ـ بین‌ آسیب‌های‌ مغزی‌ در دوران‌ رشد و اختلال‌های‌ یادگیری‌ ارتباط معنی‌ داری‌ وجود دارد.

۲ ـ بین‌ ابتلای مادر به‌ بیماری‌های‌ عفونی‌ در دوران‌ بارداری‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌ رابطه‌ معنی‌ داری‌ وجوددارد.

۳ ـ بین‌ اختلال‌ در برتری‌ جانبی‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌ ارتباط معنی‌ داری‌ وجود دارد.

۴ ـ بین‌ اختلال‌ در ادراک‌ بینایی‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌ ارتباط معنی‌داری‌ وجود دارد.

۵ ـ بین‌ اختلال‌ در حافظه‌ دیداری‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌ ارتباط معنی‌داری‌ وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.