ارزیابی کیفیت درونی برنامه ی درسی دوره ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدرسان، دانشجویان و معلمان راهنمای دورد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی کیفیت درونی برنامه ی درسی دوره ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدرسان، دانشجویان و معلمان راهنمای دورد دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی کیفیت درونی برنامه ی درسی دوره ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدرسان، دانشجویان و معلمان راهنمای دورد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی کیفیت درونی برنامه ی درسی دوره ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدرسان، دانشجویان و معلمان راهنمای دورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی کیفیت درونی برنامه ی درسی دوره ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدرسان، دانشجویان و معلمان راهنمای دورد :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به منظور ارزیابی کیفیت درونی برنامه ی درسی دوره ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدرسان، دانشجویان ومعلمان راهنمای دوره انجام گرفت. مطالعه ی حاضر در دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری (پردیس بحرالعلوم شهرکرد، شهیدباهنر شهرکرد و شهید رجایی فرخشهر) صورت پذیرفت. روش تحقیق توصیفی- زمینه یابی بوده است . جامعه ی آماری شامل کلیه یمدرسان کارورزی (۳۵ نفر =N)، دانشجویان کارورز (۶۸۶ نفر= N) و معلمان راهنمای کارورزی (۳۷۶ نفر= N) در ترم اول سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ بوده است. برای نمونه گیری از مدرسان روش سرشماری و برای دانشجویان و معلمان راهنما روش احتمالی، از نوع نمونه ی تصادفی ساده و بدون جایگزینی استفاده شد. در بخش نمونه گیری تصادفی ساده از جدول کرجسی و مورگان برای برآورد حجم نمونهاستفاده شد و به این صورت ۳۵ نفر مدرس، ۲۴۸ نفر دانشجو و ۱۹۱ نفر معلم راهنما به عنوان نمو نه برگزیده شدند . ابزار جمع آوریاطلاعات پرسشنامه بسته پاسخ محقق ساخته با طیف ۵ درجه ای لیکرت بوده است . روایی این ابزارها به تأیید ۵ نفر از اساتید گروهعلوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان رسید و پایایی آن با محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. ضریب پایایی برای پرسشنامه مدرسان۸۹ / ؛ پرسشنامه دانشجویان ۹۴ / و پرسشنامه معلمان راهنمای دوره ۹۱ / گزارش شده است. داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار تحلیل آماری SPSS در دو سطح توصیفی (حجم نمونه، میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (آزمون t تک نمونه ای) تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که از دیدگاه دانشجویان کارورز، کیفیت عناصر اهداف (۳/۱۹=X )، ترکیب محتوا (۳/۱۲=X )، راهبردهای یاددهی- یادگیری (۳/۲۱=X )، روش های تدریس (X =2/66) و منابع یادگیری (X =3/03) در سطح نسبتاً مطلوب (X 2/5؛۳/۵) قرار داد. کیفیت عناصر ارزشیابی (X =2/38)، زمان (X =2/35)، فضای آموزشی (X =2/16) و گروه بندی (X =2/01) نیز از دیدگاه دانشجویان در سطح نامطلوب (X 1/5؛۲/۵) قرار دارد. از دیدگاه مدرسان دوره ی کارورزی، کیفیت عناصر اهداف (X =4/11)، راهبردهای یاددهی- یادگیری (X =3/73) و روش های تدریس (X =3/709) در سطح مطلوب (X 3/5؛۴/۵) قرار دارد. از دیدگاه این گروه کیفیت عناصر ترکیب محتوا (X =3/19)، منابع یادگیری (X =3/15)، ارزشیابی (X =3/42) در سطح نامطلوب (X 1/5؛۲/۵) قرار دارد. از دیدگاه معلمان راهنمای دوره ی کارورزی، کیفیت عناصر اهداف (X =3/21)، ترکیب محتوا (X =2/93)، راهبردهای یاددهی- یادگیری (X =3/6)، روش های تدریس (X =3/34)، منابع یادگیری (X =3/14)، ارزشیابی (X =3/29)، فضای آموزشی (X =3/23) و گروه بندی (X =2/41) در سطح نسبتاً مطلوبی (X 2/5؛۳/۵) قرار دارد. ولی از دیدگاه این گروه کیفیت عنصر زمان (X =2/23) در سطح نامطلوب (X 1/5؛۲/۵) قرار دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.