مقایسه توجه انتخابی و سرعت پردازش شناختی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD) شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
13 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه توجه انتخابی و سرعت پردازش شناختی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD) شهر تهران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه توجه انتخابی و سرعت پردازش شناختی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD) شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه توجه انتخابی و سرعت پردازش شناختی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD) شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه توجه انتخابی و سرعت پردازش شناختی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD) شهر تهران :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD) یک نوع رفتار خاص در کودکان است، به طوری که آنان تنها برای مدتکوتاهی روی یک موضوع خاص تمرکز می کنند و حرکات و رفتار کنترل نشده ای را بطور ناگهانی از خود بروز می دهند. تخمین زدهمی شود که ۱۵ درصد کودکان مدرسه ای گرفتار این اختلال می باشند. این پژوهش به منظور بررسی تفاوت توانایی در توجه انتخابی وسرعت پردازش اطلاعات شناختی در کودکان با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر تهران در سال ۹۴-۱۳۹۳ انجام شد.برای انتخاب نمونه ها، از بین مدارس ابتدایی پسرانه شهر تهران، دو مدرسه به صورت تصادفی انتخاب و از بین دانش آموزان آنان ۶۰نفر ( ۳۰ نفر با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، ۳۰ نفر عادی بعنوان گروه گواه یا کنترل) به عنوان نمونه ی آماری براساس آزمونتشخیص اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی DSM-5 انتخاب و سپس نمره های آنها مقایسه گردید. جهت بررسی توجه انتخابی و سرعت پردازش شناختی از آزمون (d(2 استفاده شد. یافته های این پژوهش، نشان داد که کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی از توانایی کمتری در میزان توجه انتخابی و همچنین سرعت پردازش شناختی نسبت به کودکان بدون اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی بر خوردار هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.