تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی یادگیری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی یادگیری دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی یادگیری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی یادگیری :
تعداد صفحات :۱۲
چکیده مقاله:
این مقاله برخی از روشهای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) در مدارس ابتدایی را مورد بررسی قرار می دهد . بسیاری از مقاله های منتشر شده در این زمینه با اشاره به نتایج تحقیقات بعمل آمده ، دشواریهای تلفیق ICT در برنامهدرسی مدارس ابتدایی را مورد توجه قرار داده اند . این تحقیقات نشان داده اند که در بیشتر مدارس اثربخش ، در زمینه استفاده از ICT در فرایند یاد دهی یادگیری با مشکلاتی مواجه بوده اند . نگارنده این مقاله در بسیاری از کلاسهای درسی –دوره ابتدایی مدارس مختلف که از ICT در فرایند آموزش استفاده کرده اند شرکت نموده و مشاهداتی داشته است که طی آن ، داده های کیفی بدست آمده از مصاحبه با معلمان و مشاهده رفتار و مکالمه های دانش آموزان را مورد تحلیل قرار داده است . مهمترین نتایج این مطالعه عبارت است از : ۱ ( مهارتهای اصلی استفاده از کامپیوترمانند استفاده از صفحه کلید و… به گونهای وسیع به نگرش و سواد کامپیوتری معلم وابسته است . ۲ ( بیشتر مهارتهای کاربا کامپیوتر مانند نگهداری پرونده ، طراحی صفحه وب شخصی و… از طریق یادگیری به روش تعاملی و فعال و مدل سازی کسب شده اند . ۳ ( ارایه آگاهیهای لازم از سوی معلم به دانش آموزان کمک می کند تا بهتر بتوانند به جستجوی اطلاعات مورد نیازخود پرداخته و به آنها دست یابند .معلم دانش آموزان را برای درک جامع از اطلاعاتی که به حل مساله می پردازد یاری می رساند . این توانمندی با مهارت استفاده از کامپیوتر متفاوت است . ۴ ( فعالیتهای گروهی و رقابتی به طور موثر بر افزایش انگیزه یادگیری دانش آموزان موثر است .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.