پیشبینی رفتار مشتریان بانکداری الکترونیک با استفاده از روشهای داده کاوی مطالعه موردی بانک شهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشبینی رفتار مشتریان بانکداری الکترونیک با استفاده از روشهای داده کاوی مطالعه موردی بانک شهر دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشبینی رفتار مشتریان بانکداری الکترونیک با استفاده از روشهای داده کاوی مطالعه موردی بانک شهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشبینی رفتار مشتریان بانکداری الکترونیک با استفاده از روشهای داده کاوی مطالعه موردی بانک شهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشبینی رفتار مشتریان بانکداری الکترونیک با استفاده از روشهای داده کاوی مطالعه موردی بانک شهر :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

بانکداری الکترونیک به عنوان یکی از زیرشاخههای اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات ابعاد جدیدی از کسب و کار را به خود اختصاص داده است. ماهیت واسطهگری بانکی در بخش بانکداری الکترونیک مبتنی بر مدلی چند بخشی است.استخراج این مدل میتواند روند رفتار مشتریان را تحلیل کرده و رفتار آتی آنها را پیشبینی کند. این پژوهش با ارائه مدلی مبتنی بر ترکیب مدلهای پژوهشهای پیشین در پی استخراج رفتار مشتریان بانکداری الکترونیک در بانک شهر بوده است. مدل پیشنهادی در این پژوهش شامل بررسی سن، جنسیت و تحصیلات )ویژگیهای جمعیت شناختی(؛ سادگی و امنیت )وب سایت( و انواع تراکنشهای بانکی )خدمات بانکی( بوده است. استخراج رفتار مشتریان از دادههای بانکداری الکترونیک بانک شهر از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ با استفاده از روش دادهکاوی و بر اساس دو الگوریتم PNN و SOTAانجام شده است. تقریبا نتایج هر سه روش یکسان بوده است. بزرگترین دسته مشتریان این بانک، مشتریان کم سواد )ابتدایی؛بی سواد و سیکل( با تقریبا ۹۷ % فراوانی تعریف شدهاند و ۸۵ % تراکنشها مربوط به مردان و ۱۵ % تراکنشها متعلق به زنان است. پیشبینی میشود دسته مشتریان کم سواد، با فراوانی ۹۷ % در آینده متقاضی تسهیلات باشند. روند دسته بندی و خوشه- بندی مشتریان نشان دهنده آنست که ماهیت تجهیز و تخصیص منابع در بانک شهر مهمترین وظیفه این بانک است . اگر بانک در بخش Credit ها بتواند مشوقهایی را تعریف کند که گروه هدف با استفاده از خدمات الکترونیکی از این اعتباراستفاده کند، عملا موفق به ایجاد وفاداری در مشتریان خواهد شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.