بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

هدف این پژوهش بررسی خودکارآمدی، تاب آوری و ترس از ارزیابی منفی نوجوانان تیزهوش در دبیرستان های شهر رشت می باشد، در راستای این هدف از پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر، تاب آوری کونور و دیویدسون و ترس از ارزیابی منفی BFNE استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش تمامی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت می باشند. در این پژوهش حجم نمونه۶۰ نفر می باشد که۳۰ نفر از نوجوانان تیزهوش و۳۰ نفر از نوجوانان عادی شهر رشت است. آزمودنی ها با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گشته و به پرسشنامه ها پاسخ دادند. در بخش آمار توصیفی: فراوانی،درصد؛ میانگین، انحراف استاندارد، واریانس و نمودار آورده شد. همچنین در بخش آمار استنباطی از آزمونT استودنت و ضریب همبستگی پیرسون بهره برده شده است. یافته ها نشان دادند: برپایه آمار با اطمینان۹۹% می توان گفت میزان تمرکز در دانش آموزان تیزهوش به گونه ای معنادار بیشتر از دانش آموزان عادی است همچنین با اطمینان۹۵% می توان گفت دانش آموزان تیزهوش فرزند خانواده های کم جمعیت، اهل مطالعه زیاد، با درآمد و سطح اقتصادی بالا می باشند. با اطمینان۹۵% می توان گفت با افزایش خودکارآمدی بر میزان اعتماد در دانش آموزان عادی افزوده شده و با افزایش خودکارآمدی و احساس شایستگی از میزان ترس از ارزیابی منفی در دانش آموزان )کل و تیزهوش( کاسته می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت کسانی که از خودکارآمدی بالایی برخوردارند، بیشتر احساس شایستگی نموده و بیشتر به خود اعتماد می کنند بنابراین نیازی به تأیید دیگران نداشته و درنتیجه میزان ترس از ارزیابی منفی دیگران در این گروه کم می شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.