بررسی موانع گسترش صادرات (مطالعه موردی: فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی مازندران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی موانع گسترش صادرات (مطالعه موردی: فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی مازندران) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی موانع گسترش صادرات (مطالعه موردی: فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی مازندران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی موانع گسترش صادرات (مطالعه موردی: فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی مازندران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی موانع گسترش صادرات (مطالعه موردی: فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی مازندران) :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

آنچه در دهه های اخیر بیش از پیش نمود پیدا کرده است، بین المللی شدن تجارت و روی آوردن شرکت ها به بازار جهانی است. در این شرایط شرکت ها از طرق مختلف می کوشند تا کالاها و خدمات خود را در سرتاسر دنیا به فروش برسانند و سود خود را حداکثر سازند. دراین میان صادرات یکی از راهکارهایی است که بیشترین کاربرد را برای بین المللی شدن شرکت ها داشته است. شرکت ها با صادارت میتوانند با کمترین درگیری در فعالیت های محلی محصول خود را در بازارهای خارجی عرضه کنند. بنابراین هدف اصلی پژوهش حاضربررسی موانع گسترش صادرات از نظر کرشناسان اتاق بازرگانی مازندران می باشد. این تحقیق برحسب هدف از نوع کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی و از گروه پیمایشی، همبستگی می باشد. از پرسشنامه استاندارد سیلوا و روشا ( ۲۰۰۱ ) استفاده شده است. تحلیل داده ها با روش کلموگروف اسمیرنوف، آزمون توزیع دوجمله ای، آزمون فریدمن استفاده شده است.جامعه آماری پژوهش حاضر را فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی استان مازندران شکیل می دهند که شامل ۱۵۳۲ نفر میباشد که بر اساس جدول مورگان ۳۰۶ نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. نتایج حاکی از آنست که ، فاکتورهای رقابت بین المللی، سیاست های ارزی، هزینه بیمه و حمل و نقل، سیستم بروکراتیک در کشور، کند بودن پرداخت ها، کافی نبودن دانش در زمینه برنامه ها، کمبود زمان مدیریتی، دشواری در انتخاب یک نماینده محلی، کافی نبودن مهارت در مدیریت صادرات، کافی نبودن حمل و نقل در کشور هدف، دسترسی به خرده فروش ها، عدم مقبولیت کالای کشور در خارج، افزایش پیچیدگی مدیریت و هزینه ایجاد یک اداره در خارج به عنوان موانع صادرات شناسایی می گردند. همچنین با توج به نتایج بدست آمده، این نتیجه حاصل میشود که در میان افراد نمونه، فاکتورهای کند بودن پرداخت ها (۲۲/۲۷) کمبود زمان مدیریتی (۲۱/۶۱) افزایش پیچیدگی مدیریت (۲۰/۸۷) کافی نبودن حمل و نقل در کشور هدف (۲۰/۳۷) کافی نبودن دانش در زمینه برنامه ها (۲۰/۰۳) به عنوان اصلی ترین موانع صادرات شناخته می شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.