بررسی عملکرد لرزه ای پل های جداسازی شده در دو سطح زیر پایه و زیر عرشه و معرفی بهترین حالت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عملکرد لرزه ای پل های جداسازی شده در دو سطح زیر پایه و زیر عرشه و معرفی بهترین حالت دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عملکرد لرزه ای پل های جداسازی شده در دو سطح زیر پایه و زیر عرشه و معرفی بهترین حالت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عملکرد لرزه ای پل های جداسازی شده در دو سطح زیر پایه و زیر عرشه و معرفی بهترین حالت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عملکرد لرزه ای پل های جداسازی شده در دو سطح زیر پایه و زیر عرشه و معرفی بهترین حالت :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

پریود اصلی بسیاری از پل ها در یک محدوده ۰.۲ تا ۱.۲ ثانیه می باشد، لذا در این محدوده فرکانسی پاسخ سازه ها به دلیل اینکه در محدوده شتاب های غالب زمین قرار می گیرند بسیار زیاد است [۱و۱۳]. این پدیده باعث آسیب دیدگی و در نهایت تخریب پل ها می شود. بنابراین استفاده از سیستمی که سبب شود سازه ما از محدوده شتاب های غالب زمین دور شود مطلوب است بر این اساس جداسازهای لرزه ای سیستم هایی هستند که با افزایش نرمی سازه و کنترل تغییر مکان های آن در یک سطح مشخص باعث افزایش پریود طبیعی سازه شده و سازه را از محدوده شتاب های غالب زمین دور نگه می دارد که این امر سبب ایجاد حاشیه امنی برای سازه شده به طوری که باعث کاهش محسوس پاسخ سازه می گردد. در این مقاله برای بررسی این موضوع از دو نوع پل دلخواه بزرگراهی دو دهانه و چهار دهانه جهت استفاده از این سیستم مقاوم سازی و مقایسه پاسخ های آن ها در دو حالت جداسازی زیر عرشه و جداسازی زیر پایه تحت متغیر هایی نظیر تحریک های متفاوت زمین با استفاده از شتاب نگاشت های زلزله های طبس ، السنترو و نورثریج و همچنین متغیر های میرایی و سختی در سیستم های جداسازی بهره گیری شده است. بررسی نتایج حاکی از این مطلب است که استفاده از سیستم های جداسازی لرزه ای باعث کاهش محسوس پاسخ های سازه ای شده ضمن اینکه در حالت جداسازی زیر عرشه به دلیل کاهش بیشتر لنگرهای پای ستون نسبت به حالت جداسازی زیر پایه و در حاشیه امن قرار گرفتن سازه ناشی از خطر واژگونی این حالت از جداسازی در پل ها بیشتر توصیه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.