بررسی میزان توجه به راهبردها و فرآیند های شناختی در تالیف کتاب های درسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان توجه به راهبردها و فرآیند های شناختی در تالیف کتاب های درسی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان توجه به راهبردها و فرآیند های شناختی در تالیف کتاب های درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان توجه به راهبردها و فرآیند های شناختی در تالیف کتاب های درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان توجه به راهبردها و فرآیند های شناختی در تالیف کتاب های درسی :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

کتاب های درسی رسانه ی مهمی برای یادگیری دانش آموزان وتدریس در کلاس می باشد .و کماکان به عنوان یکی از مهمترین دروندادهای نظام آموزشی محسوب می گردد. کتاب درسی در تعامل با دروندادهای دیگر نقش مهمی در فرایند یاددهی یادگیری ایفا می کنند – یکی از مهم ترین انواع فرایندهای شناختی ، که طی یادگیری رخ می دهد ، حل مساله است . حل مساله برای مدتی طولانی موضوعی برای مطالعه بوده است، ولی علاقه به این موضوع با رشد نظریه های شناختی با رشد چشمگیری همراه شد. برخی از محققان راهبرد های حل مساله را به عنوان فرایندی کلیدی در یادگیری ، خصوصا در حیطه هایی مانند علوم و ریاضیات در نظر می گیرند که در تالیف کتاب های درسی باید به آنتوجه گردد هدف مقاله حاضر تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی پایه هفتم دوره اول متوسطه چاپ ۱۹۳۱ براساس راهبردهای حلمساله می باشد . روش تحقیق توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. در تجزیه وتحلیل داده ها از روش آنتروپی شانون استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که میزان توجه به راهبردهای حل مساله با توجه به فراوانی وضریب اهمیت محاسبه شده در مقوله های تصاویر, متنوفعالیت ها عبارت است از : در مقوله تصویر از تعداد ۲۱۳ واحد ضبط شده ۱۲ واحد حدود ۱۳ درصد به یک یا چند راهبرد توجه نموده است.در مقوله متن ازمجموع ۹۱۳ واحد ضبط شده ۱۱ واحد یعنی حدود ۱۱ درصد به یک یا چند راهبرد توجه نموده است ودر مقوله فعالیت ها تکالیف وتمرین ها از مجموع ۱۵۱ واحد تقریبا درهمه به یک ویا چند راهبرد توجه شده است . در مقوله های تصاویر ومتن بیشترین توجه به راهبرد پرسشگری است وبه راهبردهای استنباط ، تفسیریافته ها ، تجزیه وتحلیل ، کاربرد ریاضیات ، طراحی تحقیق و ارزیابی نتایجاصلا توجه نشده است ولی در مقوله فعالیت ها به جز راهبرهای تفسیریافته ها و طراحی آزمایش به بقیهی راهبردها توجه گردیده است. به طورکلی با توجه به نتایج حاصل می توان نتیجه گرفت ,کتاب در مقوله های تصاویر ومتن با راهبردهای حل مساله انطباق لازم را ندارد. لکن از نظر فعالیت ها تکالیف وتمرین ها انطباق دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.