مقاله عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش آموزان شهر اهواز)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش آموزان شهر اهواز) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش آموزان شهر اهواز) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش آموزان شهر اهواز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش آموزان شهر اهواز) :
مقاله عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش آموزان شهر اهواز) که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۰ در مطالعات ملی از صفحه ۱۱۳ تا ۱۳۲ منتشر شده است.
نام: عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش آموزان شهر اهواز)
این مقاله دارای ۲۰ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله هویت
مقاله هویت ملی
مقاله هویت قومی
مقاله رسانه ها
مقاله دینداری
مقاله اهواز
مقاله ایران
چکیده و خلاصهای از مقاله:
پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی چیست؟ بدین منظور ۶۰۰ نفر از دانشآموزان (دختر، پسر) دبیرستانی شهر اهواز به روش پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه مورد مطالعه قرار گرفتند. مبانی نظری این پژوهش نیز مبتنی بر آرا مانوئل کاستلز است.
نتایج حاصل از آزمون فرضیههای پژوهش بیانگر معنادار بودن رابطه میان متغیرهای مستقل تحصیلات والدین، بومی بودن، منطقه محل سکونت، زبان تکلم در منزل، میزان دینداری و میزان اطلاعات تاریخی پاسخگویان با هویت ملی آنان میباشد. از میان رسانههای جمعی نیز، تلویزیون سراسری، رادیو داخلی، رادیوهای عرب زبان خارجی و سایتهای غیرفارسی رابطه معناداری با هویت ملی نشان دادهاند. نتایج تحلیل چند متغیره نیز نشان میدهد که از میان متغیرهای مستقل، ۶ متغیر وارد رگرسیون شدند که در مجموع ۳۷۷ درصد از تغییرات واریانس متغیر هویت ملی را تبیین میکنند. متغیرهای مستقل دینداری و تلویزیون سراسری و رادیو داخلی، سه متغیری بودند که به ترتیب در سه مرحله اول وارد معادله شدند و در این میان متغیر دینداری بالاترین رابطه مثبت را با هویت ملی پاسخگویان داشت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.