مقاله الزام ها و پیامدهای اجتماعی برنامه‌ درسی پاسخگو در آموزش‌ عالی (مطالعه موردی: دانشگاه های دولتی اصفهان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله الزام ها و پیامدهای اجتماعی برنامه‌ درسی پاسخگو در آموزش‌ عالی (مطالعه موردی: دانشگاه های دولتی اصفهان) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله الزام ها و پیامدهای اجتماعی برنامه‌ درسی پاسخگو در آموزش‌ عالی (مطالعه موردی: دانشگاه های دولتی اصفهان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله الزام ها و پیامدهای اجتماعی برنامه‌ درسی پاسخگو در آموزش‌ عالی (مطالعه موردی: دانشگاه های دولتی اصفهان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله الزام ها و پیامدهای اجتماعی برنامه‌ درسی پاسخگو در آموزش‌ عالی (مطالعه موردی: دانشگاه های دولتی اصفهان) :

مقاله الزام ها و پیامدهای اجتماعی برنامه‌ درسی پاسخگو در آموزش‌ عالی (مطالعه موردی: دانشگاه های دولتی اصفهان) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان) از صفحه ۵۷ تا ۷۶ منتشر شده است.
نام: الزام ها و پیامدهای اجتماعی برنامه‌ درسی پاسخگو در آموزش‌ عالی (مطالعه موردی: دانشگاه های دولتی اصفهان)
این مقاله دارای ۲۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش عالی
مقاله رسالت خدمات اجتماعی
مقاله برنامه‌ درسی
مقاله الزام‌ها
مقاله پیامدها
مقاله برنامه درسی پاسخگو

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
نظام آموزش عالی نهادی اجتماعی است که از دیر باز برای انجام سه رسالت آموزش، پژوهش و خدمات پدید آمده و در سال های اخیر رسالت های جدیدی از جمله کار آفرینی نیز به آن افزوده شده است. در بین تمامی عناصر و خرده نظام های آموزش عالی، از برنامه های درسی به عنوان مهم ترین عنصر و به منزله قلب این نظام یاد می شود زیرا بنیادی ترین ابزار فراهم آورنده دانش، تجربه و مهارت های دانشجویان برای عرضه خدمات به جامعه است. برنامه درسی که بتواند آرمان ها و رسالت های دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی را برای رفع نیازهای فردی (دانشجویان)، سازمانی (دانشگاه) و اجتماعی (کارفرمایان و جامعه) تحقق بخشد برنامه درسی پاسخگو نامیده می شود. تبیین الزامات و پیامدهای اجتماعی برنامه درسی پاسخگو در آموزش عالی، هدف اصلی پژوهش حاضر بود که برای اجرای آن از روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و از ابزارهای مصاحبه و پرسشنامه استفاده شد. در پرسشنامه مذکور الزامات و پیامدهای برنامه درسی پاسخگو در حیطه خدمات اجتماعی از دیدگاه نمونه پژوهش یعنی استادان و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی اصفهان و نیز کارفرمایان و مدیران که به روش طبقه بندی متناسب با حجم از نوع تخصیص بهینه و به طور تصادفی انتخاب شده بودند مورد مطالعه قرار گرفت. داده های گردآوری شده در دو سطح توصیفی و استنباطی و با استفاده از spss تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاصل از آزمون t نشان داد میانگین نظرات نمونه پژوهش در مورد الزام ها و پیامدهای تبیین شده بیش از میانگین فرضی جامعه بود(P£۰۰۰۱) هم چنین نتایج تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) بیانگر آن بود که نظر استادان، دانشجویان و کارفرمایان در خصوص الزام های برنامه های درسی پاسخگو در آموزش عالی یکسان بوده اما بین دیدگاه های آنان در مورد پیامدهای اجتماعی مورد انتظار از برنامه های درسی تفاوت معنی دار وجود داشت (P£۰۰۰۵).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.