تحقیق تاثیر ارزشهای اسلامی بر بازاریابی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق تاثیر ارزشهای اسلامی بر بازاریابی دارای ۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق تاثیر ارزشهای اسلامی بر بازاریابی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقیق تاثیر ارزشهای اسلامی بر بازاریابی
فصل اول: مقدمه
۱-۱بیان مسأله
۱-۲فرضیه¬های پژوهش
۱-۲-۱-فرضیه الف
۱-۲-۲-فرضیه ب
۱-۳- روش انجام تحقیق
۱-۳-۱-روش تحقیق
۱-۳-۲- روشهای گردآوری اطلاعات
۱-۳-۳ فنون تحلیل داده-ها
۱-۴- قلمرو تحقیق
۱-۴-۱-قلمرو زمانی
۱-۴-۲- قلمرو موضوعی
۱-۴-۳-قلمرو مکانی
۱-۵-جامعه و نمونه آماری تحقیق
۱-۶- اهمیت کاربردی پژوهش
۱-۷ تعریف واژگان
۱-۸ ساختار پایان نامه
فصل دوم:چارچوب نظری پژوهش
۲-۱- بازاریابی
۲-۲ تعریف ارزش
۲-۲-۱-ارزش از دیدگاه اسلام
۲-۲-۲- ارزش¬های اسلامی مطرح در بازاریابی
۲-۲-۳- ارزشهای اسلامی مطرح در تصمیم¬های بعد محصول
۲-۲-۴- ارزشهای اسلامی مطرح در قیمتگذاری
فصل سوم:روش انجام پژوهش
۳-۱- راهبرد پژوهش
۳-۲- روش گردآوری و تحلیل داده-ها
۳-۲-۱-نمونه¬گیری و ابزار گرداوری داده-ها
۳-۲-۲-روایی و پایایی ابزار سنجش
۳-۳- فنون تحلیل آماری
۳-۴-ملاحظات بالقوه اخلاقی
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده¬ها
۴-۱-آزمون فرضیات پژوهش
۴-۱-۱- آزمون فرضیه اول پژوهش
۴-۱-۲ آزمون فرضیه دوم پژوهش
فصل پنج: بحث و نتیجه¬گیری
۵-۱- بحث
۵-۲ پیشنهادها
منابع
بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقیق تاثیر ارزشهای اسلامی بر بازاریابی
ابراهیمی، ابوالقاسم رودانی، امین؛(۱۳۸۸)، نقش بازاریابی اخلاقی در رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی؛ دانشگاه شهید بهشتی
الهیان، مجتبی (۱۳۸۳) ،آداب تجارت و احکام معامله در اسلام ، قم : انتشارات تجلی عدالت، اول
امیرشاهی، میراحمد، قوامی،سارا(۱۳۸۶) بازاریابی اخلاقی. دومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی
پیمانی،امیر، مدیریت اسلامی،سایت باشگاه اندیشه.
جاناتان، اچ، ترنر (۱۳۷۸)، مفاهیم و کاربردهای جامعه شناسی، ترجمه محمدفولادی و محمدعزیز بختیاری، تهران، موسسه امام خمینی ره
دادگر کرماجانی، یدالله، (۱۳۷۸)، نگرشی بر اقتصاد اسلامی : معرفت ها ، ارزش ها و روش ها، تهران: انتشارات پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، اول
رضائیان، علی(۱۳۸۸)؛ اصول مدیریت، انتشارات سمت، چاپ پنجم
روستا، احمد و داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی ( ۱۳۷۷ )؛ مدیریت بازاریابی، انتشارات سمت، چاپ سوم
سرمد، زهره ؛ بازرگان، علی(۱۳۸۱). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، مؤسسه نشر آگه، تهران
صنوبر، ناصر،متفکرآزاد، محمدعلی، راضی، نسرین(۱۳۸۹)؛ اثر ارزش های اسلامی در تصمیم های آمیخته بازاریابی دانشگاه تبریز
علی احمدی، علیرضا و علی احمدی، حسین(۱۳۸۸) مدیریت ارزش ی با تکیه بر ارز شهای اسلامی ، انتشارات تولید دانش
کاتلر، فیلیپ (۱۳۷۹)،کاتلر در بازاریابی، مترجم: عبدالرضا رضایی نژاد، نشر فرا، چاپ اول
کاتلر، فیلیپ وگری آرمسترانگ ( ۱۳۷۹ )؛ اصول بازاریابی، مترجم: بهمن فروزنده، نشرآتروپات، چاپ سوم
کاتلر، فیلیپ و گری آرمسترانگ، (۱۳۸۶)، اصول بازاریابی ، ترجم ه بهمن فروزنده، اصفهان: نشر آموخته، هشتم
محسنی، منوچهر(۱۳۷۴)، جامعه شناسی عمومی، تهران، کتابخانه طهوری
محمودی گلپایگانی، سیدمحمد ،(۱۳۷۹)، فقه اقتصاد اسلامی ، تهران : انتشارات گلستان کوثر، اول
مصباح یزدی، محمدتقی (۱۳۷۶)، پیش نیاز مدیریت اسلام ی، تهران، موسسه امام خمینی
مکارم شیرازی، ناصر، (۱۳۷۴)، تفسیر نمونه، تهران: انتشارات دارالکتب الاسلامیه، چهاردهم
ونوس، داور و جمال خانی جزنی، (۱۳۸۲) ،« اصول اخلاق بازرگانی در اسلام » مجله دانش و توسعه، مشهد: دانشگاه فردوسی
چکیده
بحث کسب وکار در اقتصاد اسلامی، ملاحظههای ارزشی ویژهای دارد؛ به طوری که پایبندی به ارزشهای اسلامی به صورت توانمندی محوری برای بنگاههای اسلامی در نظر گرفته میشود تا تصمیمهای کلیدی سازمان از جمله تصمیمهای بازاریابی را حول این توانمندی بگیرند
پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر ارزشهای اسلامی در بازریابی در شرکت تولیدی صنایع پلاستیک در شهرستان اقلید مبتنی بر راهبرد روابط علی میان متغیرها انجام شده است
برای انجام پژوهش، ابتدا دو پرسشنامه تأثیر ارزشهای اسلامی بر محصول و قیمتگذاری تدوین و پس از پس از اطمینان از پایایی و روایی محتوایی آنها، در بین نمونه ۵۲ نفری از کارکنان قلمرو مکانی توزیع شد؛ برای بررسی مقدماتی روایی سازه سنجه از فن تجزیه مؤلفههای اصلی و به منظور اجتناب، از تهدید واریانس روش مشترک، آزمون یک عاملی هارمن اجرا شد
نتیجه تجزیه وتحلیل دادهها نشان داد که ارزشهای اسلامی در تصمیمهای بازاریابی اثر مثبت و معناداری دارد
واژههای کلیدی: ارزشهای اسلامی، بازاریابی، محصول، قیمت.
مقدمه
مکتب حیات بخش اسلام با فطرت انسان پیوندی ناگسستنی داشته و انسان نیز منطبق با آن نیز بیانگر این واقعیت زاده شده است . مطالعه سیره پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع)است که اگر ارزش های ناب اسلام در فعالیت های کسب وکار ترسیم شود ، نویدبخش رستگاری جوامع بوده و تضمین کننده دنیا و آخرت انسان خواهد شد . پیامبر اکرم (ص) خود به فعالیت های تجاری و بازرگانی اشتغال داشتند و بعد از اسلام ، جامعه ای که در آن دین با دیگر جنبه های زندگی از جمله کسب وکار، پیوندی محکم داشته باشد را پدید آورده اند. نقش بسیار اساسی بازاریابی در کسب مزیت رقابتی کسب وکارها، پژوهشگران را بر آن داشته که در صدد ارائه راهکارها و الگوهای مناسب بوده و روش های نوینی را پیش روی مدیران بازاریابی قرار دهند. در این میان در پرتو انقلاب اسلامی و رویکرد غنی سازی محتوا، توجه و بررسی بازاریابی با رویکرد اسلامی و استخراج ارزشهای اسلامی ناظر بر تصمیم های آن، ضرورتی پرهیزناپذیر است
۱-۱ بیان مسئله
همه مردم در زندگی خود با بازاریابی[۱] در ارتباط هستند. بازاریابی وسیلهای است که از طریق آن استاندارد زندگی مردم توسعه یافته است. تعداد زیادی از افراد فکر میکنند که بازاریابی با فروش یکی است، اما در حقیقت فعالیت بازاریابی قبل و بعد از عمل فروش نیز انجام میشود. [ابراهیمی،۱۳۷۹] بازاریابی عملاً فعالیتهای زیادی را مانند تحقیقات بازاریابی، توسعه کالا، توزیع، قیمت گذاری، فروش شخصی و غیره را شامل شده و هدف از آن ارضای نیازهای خریدارن و همزمان نیل به اهداف سازمانی میباشد. از نظر مکگرسی بازاریابی دارای عناصر متعدی است از جمله، محصول، قیمت، پیشبرد محصول و کانالهای توزیع. در واقع محصول آن چیزی است که برای ارضای نیاز یا خواستهای میتواند به بازار عرضه شود. در تصمیمگیری درباره محصول بازاریابها نیاز دارند که جنبههایی مانند کیفیت، بستهبندی، ویژگیها، بر چسب، نام تجاری و; را بررسی کنند. قیمت، مقدار پولی است که برای کالا یا خدمت پرداخت میشود. در تعریفی جامعتر، قیمت میزان فایدهای است که مصرف کنندگان برای مزیتهای حاصل از داشتن یا استفاده از محصول، پرداخت میکنند. تصمیمهای بعد قیمتگذاری آمیخته بازاریابی شامل تصمیمگیری در شیوههای قیمت گذاری، خطمشیهای تعدیل قیمت و تغییر قیمت است [کاتلر و آرمسترانگ،۱۳۸۶ ]. بازاریابی همواره در جامعه متهم به استفاده ازدروغ، تقلب، تجاوز به حریم خصوصی افراد، آلودگیهای زیست محیطی و بیتوجهی به اقشار ضعیف وآسیب پذیر جامعه بوده در حالی که بازاریابی با هدف کمک به اقتصاد کشورها و تأمین خواسته های مصرف کنندگان شکل گرفته است. علت اصلی این اتهامات، غفلت اکثر شرکتها از ارزشهای اسلامی بوده است که موجب تخلفات عمده وانحراف از آرمانهای بازاریابی در راه افزایش سودآوری گردیده است پژوهشهای مختلفی درصدد برآمدهاند تا تأثیر بسیاری از متغیرها را به عنوان متغیر مستقل بازاریابی برررسی کنند. یکی از متغیرهای تأثیرگذار در بازاریابی ارزشهای اسلامی است. که به زعم بعضی صاحبنظران، ورود آن به عرصه مطالعات بازاریابی، موضوع بحثانگیز قرن اخیر محسوب میشود. خداوند متعال، قرآن را راهنمای اهل تقوا معرفی می کند[بقره، ۲][۲]. و در آیههای متعدد راه رسیدن به تقوا را اطاعت از فر مان های پروردگار معرفی کرده و همواره ایمان همراه با عمل صالح را تذکر میکند[همان ،۲۱].[۳] شهید صدر در وصف نظام اقتصاد اسلامی که کسب و کار مسلمانان در آن نظام تعریف و تبیین میشود، مینویسد: اسلام، دین دعوت و زندگی است و به دنبال پدید ساختن چنان نظام اقتصادی است که درآن روشی که اسلام در تنظیم حیات اقتصادی دارد، مجسم میشود و چنان پایگاه فکری دارد که محتوی اندیشه های اخلاقی و ارزشی اسلام و اندیشههای علمی و اقتصادی است [صدر،۱۳۶۴]. پژوهش حاضر، به منظور بررسی این ادعا که ارزشهای اسلامی از جمله عدالت، تقوا، و مساوات اثر مثبت و معناداری در بازاریابی(بعد قیمتگذاری و محصول) دارد انجام خواهد شد. و سوال و فرضیه های پژوهش اینگونه مطرح میشود که
سوال پژوهش :آیا ارزشهای اسلامی در بعد محصول و قیمتگذاری بازاریابی تأثیر دارد؟
۱-۲ فرضیههای پژوهش
۱-۲-۱ ارزشهای اسلامی در تصمیمهای محصول بازاریابی شرکت صنایع پلاستیک شهرستان اقلید اثر مثبت و معناداری دارد
[۱]. Marketing
[۲] .بقره ،
[۳] . بقره ،
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.