مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی کازرون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی کازرون دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی کازرون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی کازرون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی کازرون :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس مقطع تحصیلی دبستان کازرون بود.جامعه مورد مطالعه تمامی مدارس مقطع ابتدایی به تعداد ۴۱ مدرسه بود که تمامی مدارس به عنوان نمونه اماری انتخاب شدند.ابزار اندازه گیری عبارت بودند از چک لیست ۸۸ سوالی آیین نامه بهداشت مدارس ایران که توسط وزارت بهداشت وعلوم پزشکی ایران به منظور ارزیابی وضعیت بهداشت محیط مدارس با همکاری وزارت آموزش وپرورش طراحی گردیده بود که پرسشنامه ی مذکور از طریق مصاحبه با مدیر مدرسه، مربی بهداشت و مشاهده ی مستقیم پژوهشگر تکمیل وبا استفاده از نرم افزار spss18 مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. طبق داده های بدست آمده ۸۵ درصد از مدارس دارای تهویه ی مصنوعی به صورت کولر، پنکه ویا هردوی آنها با هم بودند. ۱۷ درصد از مدارس دارای آزمایشگاه مجزا بودند و ۸۵ درصد دیگر از کمد یا اتاق مشترک با واحد های دیگر نظیر اتاق بهداشت و; استفاده می کردند. آبدار خانه ی هر ۴۱ مدرسه با ماده ی ۱۳ قانون مواد خوراکی ، اشامیدنی و ۸۰ درصد از مدارس از / ارایشی تطابق نداشته و اصول مربوط به ایین نامه بهداشت محیط مدرسه را رعایت ننموده بودند. ۵ لحاظ عمر ساختمان قدیمی وعمربالاتر ۱۵ سال داشته اند. مهمترین نکته در انجام تحقیق حاضر عدم رعایت شاخص های بهداشت محیط به دلیل نااگاهی یا کم توجهی مدیران یا افراد مسئول به استاندارد ها است و تنها نیاز به مدرسه از جنبه کمی ان مورد توجه قرار گرفته است و مسائل کیفی در این خصوص مدنظر نبوده است. انچه که در بیشتر مدارس نیاز به رسیدگی فوری دارد تامین تعداد توالت ها ، شیر ابخوری ، وجود راه فرار اضطراری و باز سازی ساختمان های قدیمی است . بنابراین پیشنهاد می شود که با همکاری وزارت اموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان ، همت و تلاش بیشتری به کار گرفته شود تا مشکلات کمی و کیفی مدارس که نقش بسیاری در سلامتی جسمی و روانی دانش آموزان و در نهایت جامعه دارد برطرف شود و از بروز بیماری و حادثه برای دانش آمزان و هدر رفت سرمایه مادی و انسانی در کشور جلوگیری شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.