مقاله ارتباط متقابل سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارتباط متقابل سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط متقابل سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط متقابل سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط متقابل سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
هدف این پژوهش، بررسی نظرات متخصصان حوزه کتابداری و علوم تربیتی در مورد ارتباط سواداطلاعاتی و تفکر انتقادی و همچنین بررسی اهمیت کاربرد مهارتهای تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی در عصر حاضر است. در این مقاله سعی شده، ضمن ارائه تعاریف و دیدگاههای مختلف صاحبنظران در مورد هر یک از دو موضوع، ارتباط آنها بایکدیگر و میزان همپوشانی این دو، با روش اسنادی تحلیلی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. سوالهای این پژوهش عبارتند از: اهمیت کاربرد مهارتهای تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی در عصر کنونی به چه میزان است؟ آیا سواداطلاعاتی لازمه تفکر انتقادی است یا تفکر انتقادی لازمه سواد اطلاعاتی؟ با توجه به تحلیل اطلاعات مشاهده شد که در این زمینه سه دیدگاه وجود دارد، دیدگاه اول( سواد اطلاعاتی را لازمه تفکر انتقادی می دانند، دیدگاه دوم( تفکر انتقادی را لازمه سواد اطلاعاتی و دیدگاه سوم) این دو رالازم و ملزوم یکدیگر می دانند. متفکر انتقادی برای تشخیص مسأله و یا شناسایی مباحث و موضوعات اصلی، (مهارت اول سواد اطلاعاتی) جمع آوری و منظم کردن اطلاعات جامع (مهارت دوم سواد اطلاعاتی) ارزیابی شواهد، نظرات و عقاید (مهارت سوم سواد اطلاعاتی) ساخت مجدد الگوهای ذهنی، استنباط (مهارت چهارم سواد اطلاعاتی) نیاز به مهارتهای سواد انتقادی دارد. پس تفکر انتقادی بدون داشتن سواد اطلاعاتی میسر نیست و همچنین فرد نمی تواند بدون داشتن تفکری انتقادی با سواد اطلاعاتی باشد در نتیجه هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند و چنانچه در آموزش به این دو موضوع در ارتباط باهم توجه شود باعث افزایش اثربخشی و کارایی فرایند آموزشی خواهد شد.اطلاعاتی دارد و باسواد اطلاعاتی برای ارزیابی منابع و پردازش اطلاعات و تلفیق آنها با دانش خود نیاز به مهارتهای تفکر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.