دانللود مقاله تبخیر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دانللود مقاله تبخیر دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانللود مقاله تبخیر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانللود مقاله تبخیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانللود مقاله تبخیر :

تبخیر

هنگامی که فشار سیال بسیار کاهش یابد یا دمای آن زیاد بالا رود ، پدیده تبخیر اتفاق می افتد . تمام پمپهای سانتریفوژ برای ممانعت از این تبخیر به هدی در خط مکش نیاز دارند که توسط سازنده پمپ تعیین می گردد و با فرض اینکه سیال پمپ شده ، آب خنک و تازه در دمای C 200 است ، محاسبه می شود .
از آنجا که خطوط لوله بین منبع تا مکش پمپ باعث ایجاد تلفات می شوند ، باید بعد از محاسبه ی این تلفات هد را تعیین کرد . روش دیگر بیان این مطلب این است که یک هد مثبت خالص مکش لازم (NPSHR) است تا از تبخیر سیال ممانعت کند .
با تفریق هد مثبت خالص مکش موجود (NPSHA) و فشار بخار سیال پمپ شده، عددی بدست می آید که باید برابر یا بزرگتر از هد مثبت خالص مکش لازم باشد . برای حل مشکل تبخیر باید هد مکش را افزایش ، دمای سیال را تنزل و یا NPSH لازم را کاهش داد که در این قسمت هر یک بررسی می شوند :

الف)افزایش هد مکش :
سیال داخل مخزن را افزایش دهید .
سطح مخزن را بالا ببرید .
پمپ ها در گودال (سطح پایین تر از مخزن) بگذارید .
تلفات لوله را کاهش دهید . این تلفات به دلایل مختلفی اتفاق می افتند از جمله:

– طراحی سیستم غلط است . اتصالات بسیار زیاد و یا قطر لوله بسیار کوچک است
– خط لوله ترکیده است .
– مواد جامد بر روی جداره های لوله تشکیل شده است .
– لوله مکش توسط یک ماشین سنگین زیر گرفته شده و ترکیده است .
– صافی توری لوله مسدود شده است. .
– هواگیرها ممکن در هوای سرد یخ بزنند ؛ مطمئن شوید که هواگیر مخزن باز است و مسدود نیست .
– چیزی داخل لوله گیر کرده که ممکن است همانجا به وجود آمده و یا طی آخرین باز کردن سیستم از آن خارج و تمیز نشده باشد . مثلاً احتمال دارد شیر یکطرفه بشکند و نشیمنگاه آن در داخل لوله گیر کند .

– جداره لوله یا اتصال خورده شده است .
– پمپی بزرگتر نصب شده و سیستم موجود بخاطر دبی افزایش یافته ، تلفات بسیار زیادی دارد .
– به جای شیر کشویی از شیر سوپاپی استفاده شده است .
– پوششهای گرمایی یخ زده و لوله ترکیده است .
– واشری داخل لوله گیر کرده است .
– سرعت پمپ افزایش یافته است .

یک پمپ کمکی نصب کنید .
مخزن را پر فشار کنید .
ب) پایین آوردن دمای سیال :
تزریق مقدار کمی از سیال خنک کاری به مکش پمپ ، اغلب قابل اجرا است .
لوله کشی را از تابش آفتاب ایزوله کنید .
نسبت به خطوط باز چرخش رانش دقت کنید ، چرا که می توانند باعث گرم شدن سیال مکش شود .

ج) کاهش NPSH لازم :
از پمپ دو مکشه استفاده کنید . این کار می تواند NPSHR را تا ۲۷% کاهش داده و یا در بعضی موارد به شما اجازه دهد که سرعت پمپ را تا ۴۱% افزایش دهید .
از پمپی با سرعت پایین تر استفاده کنید .
از پمپی با دهانه بزرگتر چشم پروانه استفاده کنید .
در صورت امکان ایندیوسر نصب کنید ؛ چرا که می تواند NPSHR را تا حد ۵۰% کاهش دهد .
از چند پمپ کوچکتر استفاده کنید . سه پمپ با نصف دبی ارزانتر از پمپی بزرگتر به علاوه یدکی آن خواهد بود ؛ ضمن اینکه انرژی کمتری هم مصرف می کنند .

۲- بلعیدن هوا
پمپ سانتریفوژ می تواند ۵/.%حجمی هوا را پمپاژ کند و در ۶% هوا ، نتایج می توانند خطرناک باشند . هوا از راه های مختلف وارد سیستم می شود که عبارتند از :
کاسه نمد
شیرهای روی خط لوله آب
نشتی فلنجها
گردابه سیال
نصب خط فرضی بای پس بسیار نزدیک به مکش

هر دو مورد تبخیر و بلعیدن هوا روی پمپ تأثیر یکسانی می گذارند . حبابها هنگامی که از چشم پروانه به سمت قسمتهای پر فشار روانه می روند ، متلاشی می شوند . بلعیدن هوا به ندرت باعث آسیب به پروانه یا پوسته می شود . اثر اصلی بلعیدن هوا تلفات دبی می باشد .
اگر چه بلعیدن هوا و تبخیر هر دو اتفاق می افتند ، اما راه حلهای جداگانه ای دارند .
بلعیدن هوا به شدت تبخیر نبوده و به ندرت باعث آسیب رساندن می شود ، اما دبی پمپ را کاهش می دهد .

۳- باز چرخش داخلی
این وضعیت بر روی لبه ورودی پروانه قابل مشاهده است و معمولاً در نوک رانش که به سمت مکش برمی گردد ، ایجاد می شود . باز چرخش داخلی ممکن است در چشم مکش پمپ نیز پدیدار شود .
چنانچه از اسمش پیداست ، سیال باز چرخش می کند و سرعتش افزایش می یابد تا تبخیر شود و سپس در محیط فشار بالا فرو می ریزد . این موضوع همیشه در پمپهای با NPSH پایین ایجاد مشکل می کند . برای جلو گیری از این مشکل ، واژه « سرعت مخصوص مکش» تعریف می شود تا شما را در تعیین اینکه چگونه پمپ نزدیک بهترین نقطه بازدهی (BEP) کار کند ، راهنمایی نماید .

۴- اغتشاش
بهتر است سیال داخل لوله دارای سرعتی ثابت باشد . خوردگی یا انسداد می تواند سرعت سیال را تغییر دهد و با تغییر سرعت سیال فشار نیز تغییر می کند. طراحی خوب لوله کشی شامل موارد زیر است :
فاصله بین مکش پمپ و اولین زانویی ، ۱۰برابر قطر لوله باشد .
در چیدن چند تایی پمپ ها ، ترجیح داده می شود که برای هر پمپ محدوده مجزایی وجود داشته باشد تا مکش یک پمپ با دیگری تلاقی نکند و اگر عملی نباشد ، تعدادی از پمپها را می توان در یک مخزن بزرگ تکی به گونه ای نصب نمود که :

پمپها در امتداد خطی عمودی بر ورودی جریان قرار گیرند .
فاصله ی بین محور پمپها باید دست کم دو برابر قطر مکش باشد .
دبی هر پمپ باید کمتر از gpm 15000 باشد .
فاصله بین لقی دیواره پشت پروانه تا محور پمپ باید حداقل ۷۵/۰ قطر مکش باشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.