مقاله برنامه آموزش مدیریت خشم و بررسی اثربخشی آن بر بهبود سلامت عمومی دانش آموزان بزرگ سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله برنامه آموزش مدیریت خشم و بررسی اثربخشی آن بر بهبود سلامت عمومی دانش آموزان بزرگ سال دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله برنامه آموزش مدیریت خشم و بررسی اثربخشی آن بر بهبود سلامت عمومی دانش آموزان بزرگ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله برنامه آموزش مدیریت خشم و بررسی اثربخشی آن بر بهبود سلامت عمومی دانش آموزان بزرگ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله برنامه آموزش مدیریت خشم و بررسی اثربخشی آن بر بهبود سلامت عمومی دانش آموزان بزرگ سال :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
یکی از هیجان های طبیعی در زندگی افراد هیجان خشم است. با این حال نقص در کنترل خشم، از مشخصه های بسیاری از اختلالات مانند؛ شخصیت، روان تنی، اسکیزوفرنی و.. می باشد. پژوهش حاضر، با هدف تدوین برنامه آموزش مدیریت خشم و بررسی اثربخشی آن بر بهبود سلامت عمومی دانش آموزان نوجوان دختر مقطع متوسطه که در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ مشغول تحصیل بودند، انجام شده است. با استفاده از نمونه گیری خوشه ای، از میان مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، منطقه شش، به طور تصادفی انتخاب شد و از بین دبیرستانهای منطقه شش، یک مدرسه دخترانه دوره متوسطه به صورت تصادفی انتخاب و از بین آنها نیز، ۳۸ نفر دانش آموز، به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. و بعد ۱۹ نفر در گروه آزمایشی و ۱۹ نفر در گروه کنترل جایگزین شدند.کاربندی آزمایش(متغیر مستقل)، که یک برنامه مداخله ای است، در ۱۲ مرحله جداگانه، با توجه به مبانی نظری هیجانها، در دو بعد محتواو فرایند تدوین شد. برنامه طراحی شده، قبل از اجرای نهایی به صورت مطالعه مقدماتی بر روی گروه کوچک پنج نفری از جامعه هدف به مدت شش جلسه دو ساعته اجرا شد و سرانجام بعد از بررسی مشکلات محتوایی، نحوه اجرا، مدت زمان اجرا و.. به صورت نهایی در ۱۲ جلسه آموزش متوالی، هرجلسه به مدت دو و نیم ساعت، برای گروه آزمایشی، اجرا شد. ابزارهای به کار رفته در این پژوهش، مقیاس ارزیابی سلامت عمومی GHQ بود. نتایج حاصل با استفاده از آزمونهای پیشرفته آماری از جمله تحلیل کوواریاس چند متغیره و آزمون T تحلیل شدند و اغلب فرضیه ها،در سطح الفای (۰/۰۱>p) و (۰/۰۵>p) معنی دار شدند. یافتههای بدست آمده، تفاوت معناداری را بین نمرات دو گروه(آزمایشی و کنترل) در پیش آزمون و پس آزمون نشان داد و این نشان می دهد که برنامه آموزش مدیریت خشم بر بهبود سلامت عمومی نوجوانان گروه آزمایشی اثربخش بوده است. در مجموع یافته های حاصل نشان داد که برنامه آموزش مدیریت خشم، میتواند به عنوان راهبرد مداخله ای اثربخش، برای بهبود سلامت عمومی گروه هدف به کار برده شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.