مقاله ارائه چارجوبی جهت ارزیابی پتانسل تجاری سازی فناوری های نوظهور (مطالعه موردی: زیست فناوری)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارائه چارجوبی جهت ارزیابی پتانسل تجاری سازی فناوری های نوظهور (مطالعه موردی: زیست فناوری) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه چارجوبی جهت ارزیابی پتانسل تجاری سازی فناوری های نوظهور (مطالعه موردی: زیست فناوری)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه چارجوبی جهت ارزیابی پتانسل تجاری سازی فناوری های نوظهور (مطالعه موردی: زیست فناوری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه چارجوبی جهت ارزیابی پتانسل تجاری سازی فناوری های نوظهور (مطالعه موردی: زیست فناوری) :

تعداد صفحات:۲۴
چکیده:
امروزه نوآوری و خلق محصولات جدید به عنوان شاه کلید رقابت و بقا در محیط کسب و کار قلمداد می شود. از این رو بنگاه های ا قتصادی سالانه بخشی از درآمدهای خود را در فعالیت های تحقیق و توسعه در فناوری های ن وظهور ه زینه می نمایند. بی تردید تنها عامل توجیه کننده این امر میزان خلق ارزش افزوده ای است که با تجاری سازی و به بازار رسانی این دسته از فناوری ها بدست می آید. با این حال این گونه فناوری ها با عدم اطمینان بالا و پیچیدگی فراوان همراه هستند که این مشخصه مدیریت و ارزیابی آنها را دشوارتر می سازد. این پژوهش با هدف ارائه چارچوبی جامع و کارآمد جهت ارزیابی پتانسیل تجاری سازی فناوری های نوظهور در صنایع زیست فناوری در کشور ایران ا نجام شده است. بدین منظور ابتدا با مرور پیشینه پژوهش عوامل مؤثر بر پتانسیل تجاری سازی فناوری های نوظهور شناسایی شده و سپس بر اساس نظر خبرگان شاخص های مؤثر بر تجاری سازی فناوری ها در صنعت زیست فناوری گزینش شده است و با بکارگیری تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی شاخص و زیر شاخص ها رتبه بندی شده است. در نهایت چارچوبی جهت امتیازدهی و ارزیابی پتانسیل تجاری سازی پروژه های فناورانه در صنایع زیست فناوری ارائه شده ا ست. بنا بر یافته های پژوهش شاخص عوامل بازاریابی، عوامل ذاتی فناوری، عوامل زیرساخت توسعه فناوری، عوامل سازگاری و عوامل تأثیرگذاری به ترتیب مهمترین عوامل در سنجش پتانسیل تجاری سازی فناوری های نوظهور در صنایع زیست فناوری می باشد. مدل ا رائه شده د ر این پژوهش جهت تدوین سبد پروژه های تحقیق و توسعه و همچنین ارزایابی و گزینش طرح های فناورانه توسط نهادهای حمایتی توسعه فناوری همچون پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های سرمایه گذاری خطر پذیر کا ربرد دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.