مقاله بررسی افزایش ظرفیت باربری تیرهای بتنی سراسری مقاوم سازی شده با CFRP تحت برش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی افزایش ظرفیت باربری تیرهای بتنی سراسری مقاوم سازی شده با CFRP تحت برش دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی افزایش ظرفیت باربری تیرهای بتنی سراسری مقاوم سازی شده با CFRP تحت برش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی افزایش ظرفیت باربری تیرهای بتنی سراسری مقاوم سازی شده با CFRP تحت برش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی افزایش ظرفیت باربری تیرهای بتنی سراسری مقاوم سازی شده با CFRP تحت برش :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
مقاوم سازی برشی یک مرحله اساسی در مقاوم سازی موثر تیر های بتنی است .انهدام برشی مقاطع بتن مسلح بسیار خطرناک بوده و بدون هیچگونه اخطاری اتفاق می افتد .بعضی تیر های بتن مسلح دارای ضعف های برشی بودهو نیاز به تقویت دارند که این ضعف ها ممکن است به دلیل ناکافی بودن آرماتورهای برشی، کاهش در سطح مقطع آرماتورها به دلیل خوردگی، افزایش میزان بارهای سرویس، و نقص های طراحی و ساخت باشند .با تقویت تیرها میتوان با کمترین افزایش در وزن المان، بیشترین مقاومت را انتظار داشت که این خود موجب کاهش آرماتورهای مصرفی و نیز ابعاد المان می شود در این پژوهش چندین تیر بتنی مقاوم سازی شده با ورقFRPکربنی یا همانCFRPمدلسازی شدند تا اثر این مقاوم سازی ها و ضخامت و زاویه آنها مورد بررسی قرار گیرد.جهت تایید صحت مدلسازی نتایج تحلیل های المان محدود نمونه تیرهای بتنی مدلسازی شده در نرم افزارABAQUSبا نتایج آزمایشگاهی انجام شده بر روی تیرهایی باآرایش های متفاوت مقایسه گردید.نتایج مدلسازی نمایانگر بهبود چشم گیر مقاومت تیرها در تمامی نمونه ها می باشد .تحلیل های صورت گرفته برای برآورد تنش برشی تیرها صورت گرفت که بدین منظور بارگذاریهای انجام شده در همهی این مدلها برشی و قراردادن و آرایش بندی ورقهایFRPنیز در جهتی انجام شد که موجب کاهش بار برشی بر روی تیر گردد اما برخی آرایش ها بر سایر آنها برتری داشته و به عنوان نمونه ی بهینه هم از لحاظ استحکام و هم هزینه مورد توجه بودند بطوریکه هرچه زاویه بین الیاف با راستای عمود بر شکست برشی احتمالی کمتر باشد اثر آن ها در افزایش مقاومت برشی تیر بیشتر است .در بیان نتیجه کلی می توان اظهار داشت که همهی مقاوم سازی ها با ورقهای مختلف به ضخامتهای مختلف و حتی زوایای مختلف موجب کاهش جابجایی عمودی تیر در همه ی بارگذاری ها می شود که میزان این جابجایی در مقایسه با تیر تقویت نشده یک مرتبه کمتر می باشد که میزان بسیار چشم گیری است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.