مقاله شناخت خصیصه ها وابعاد صنعت گردشگری وطبیعت گردی کشور برشالوده برنامه آمایش سرزمین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناخت خصیصه ها وابعاد صنعت گردشگری وطبیعت گردی کشور برشالوده برنامه آمایش سرزمین دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناخت خصیصه ها وابعاد صنعت گردشگری وطبیعت گردی کشور برشالوده برنامه آمایش سرزمین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناخت خصیصه ها وابعاد صنعت گردشگری وطبیعت گردی کشور برشالوده برنامه آمایش سرزمین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناخت خصیصه ها وابعاد صنعت گردشگری وطبیعت گردی کشور برشالوده برنامه آمایش سرزمین :

تعداد صفحات:۲۹
چکیده:
امروزه صنعت گردشگری وطبیعت گردی یکی ازسودآورترین فعالیتهای چندمنظوره اقتصادی است.بویژه بعداشتغالزایی وجهش اقتصادی ویژگی ارتباطی فرهنگی سیاسی وتعاملات بین المللی ازره آوردهای مهم توسعه این صنعتاست.بهرتقدیر کشورهایی که برمحوراقتصادکشاورزی ومنابع پایه تولید گامهای توسعه رابرمی دارند ازجاذبه های طبیعیوبومی سرزمینی درجهت توسعه روزافزون صنعت توریسم به عنوان راهبرد توسعه پایداراقتصادی بهره می گیرند.جاذبه هایطبیعی وبومی کشورهای درحال توسعه مولفه ها زمینه ها شالوده ها ملزومات وزیرساختهای توسعه گردشگری متمرکزوگسترده رابنحو مآل اندیشانه پی ریزی می نمایند.سیاستگذاریها وبرنامه ریزی های سالهای اخیرموجبات جذب سالیانهحدوددومیلیون گردشگرراسبب گردیده که می توان به لحاظ اینکه کشور ایران ، با دیرینه ای به قدمت تاریخ ، سرشار ازجاذبه هایی است که آن را همچون نگینی در پهنه گیتی ، متمایز ساخته است. کشوری سرشار از دیدنی های طبیعی ،باستانی ، تاریخی ، زیارتی و تفریحی که به لطف یزدان پاک و همت ایرانمردان همیشه سرفراز در جهان جایگاه بالاییدارد.امکان جذب سالیانه بیست میلیون گردشگررادرمیان مدت فراهم آورد. .این درحالی است که برنامه ریزی سرمایه گذاریوایجادزیرساختهای لازم برای توسعه این صنعت باتوجه به جاذبه های بیشمارکشور به هیچ عنوان کافی وقابل قبولنیست.برای شروع یکی از روش های ساده تقویت زمینه های جلب توریسم ایجادسامانه های مجهز وکامل توریستیدرمناطق نمونه گردشگری است.رفته رفته باجذب گردشگران بیشتر افزایش سطح اشتغال ورشدوتوسعه اقتصادی توسعهپایدار وجامع الاطراف مناطق نمونه گردشگری عینیت می یابد وبه سطوح کشوری تسری یافته صنعت مذکوردرکشورجایگاهشلیسته خودراخواهدیافت توریسم واژه ای است متشکل از دو بخش توربه معنی سفروایسم که پسوندی است مصطلح بهمعنای مکتب با طرز تفکری خاص . معادل فارسی توریسم :عمدتابه جهانگردی اشاره دارد: مسافرتی که به منظور تجارت،لذت و یادگیری صورت گیرد و به نقطه شروع بازگردد یاگردشگریشناخت صنعت گردشگری به تاریخچه این صنعت برمیگردد.سیروسفربامقاصدغالبا تجاری وزیارتی بویژه درمسیرهای محوردرتجارت وزیارت ازجمله جاده ابریشم،سیروسفرمسلمانانبا طی مسیرهای دسترسی به خانه خدا )کعبه درمکه عربستان( ،رفت وآمدهای موسمی پیروان سایر ادیان ومذاهب به اماکنمقدس،آمدوشد ادواری کوچ نشینان به دنبال چراگاههای سرسبز بین سردسیر وگرمسیر(نومادیسم) راشاید بتوان اولین زمینههای گردشگری وطبیعت گردی دانست اما گردشگری بااهداف وتعریف رسمی به اوایل قرون شانزده وهفده برمی گردد.درقرن ۱۷ هجوم مسافران به جایی رسید که موجب شد شخصی به نام سن موریس درسال ۱۶۷۲ میلادی نشریه ای با نامراهنمای سفر به فرانسه رامنتشر نماید.درآن برهه ازتاریخ گردشگری ، مسافران بیشتر ازکشورهای آلمان و لهستان و دانمارکبه فرانسه سفرمی کردند.زندگی بومیان،قدیمی ترین اشکال جهانگردی دراروپا : مسافرتهای اشراف وشاهزادههای جوان به منظورآشنایی با باشیوه های مختلف حکومت وزندگی مردم شهری وروستایی ،به نقاط مختلف بود. درجوامعشرقی : نمونه های روشن تر ازشکلهای گذران اوقات فراغت چنین مسافرتهایی جزئی ازبرنامه های سنتی وآموزش وپرورشبود. واژه گردشگری از زمانی رسمیت یافت که افراد طبقه متوسط اقدام به مسافرت کردن نمودند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانی تر شد، این امر ممکن شد.اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ،معماری،بناها وآثاربجامانده از تمدنهای کهن یا طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردستسفر کردهاند، البته نه به صورت اتفاقی، بلکه در نهایت به یک منظور خاص. به طور مثال برای دیدن بناهای معروف و آثارهنری، آموختن زبانهای جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمانیافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمامجهان است. درراستای اهداف آمایش سرزمین راهبردهای ساختاری ، مشارکتی ، برنامه ای ، سیاستگذاری و مدیریتی، اساسیک طرح مدیریتی توریسم و اکوتوریسم را تشکیل می دهند. راهبردهای مدیریتی، فعالیت های گردشگری را تعیین می کنندکه در اهداف حفاظتی آثارباستانی ودیگر نمادهای فیزیکی وفرهنگی مقاصد گردشگران تا یک منطقه حفاظت شده، نقشدارند. زون استفاده توریسم متمرکز معمولأ در نواحی کوچکی انتخاب می شود که کمتراز یک درصداز قلمرو مناطق حفاظتشده را اشغال می کند و زون استفاده توریسم گسترده، بطورکلی بزرگتر است با این وجود، بخش کوچکی از کل قلمرومکانی را در بر می گیرد. همچنین در دیگر زون ها ممکن است اجازه بعضی از فعالیت های اکوتوریسمی بصورت کنترلشدید و محدود داده شود که غالبأ نیازمند کسب مجوز است. در نهایت سیستم زون بندی که برای توریسم به طور دقیقطراحی شده است ابزاری قوی برای حصول اطمینان از این واقعیت است که بازدید در این مکان ها براساس و در جهتظرفیت مدیریتی منطقه، اتفاق می افتد در این سیستم زون بندی، هنر مدیریت این است که به یک جامعه یا یک هدایت گرپارک ملی، اطمینان خاطر دهد که فعالیت های گردشگری در سطح پایداری در جهت افزایش منفعت ها و محدود کردناثرات منفی، به اجرا در می آید.هدف ازاین تحقیق شناخت ویژگیها ،ابعادوامکانات ومحدودیتها همچنین تعیین تناسبهرناحیه ومنطقه برای انواع گردشگرانبامنطقه بندی بدرستی هدایت شوند ،ازتمامی ظرفیتهای سرزمینی اعم از طبیعیوانسانی باتوجه به سلایق گردشگران بنحو متوازن ومتعادل بازدید واستفاده شود از تراکم وتمرکز بریکی دونقطه وعوارضتخریبی پیشگیری به عمل آید که راهبرد زون بندی تمامی مقاصد فوق راتامین می نماید.روش تحقیق توان سنجی ومنطقهبندی براساس مزیتهای نسبی گردشگری براساس مطالعات کتابخانه ای ، کارتوگرافیک ، ومیدانی بوده است وتوان مناطقبرای جلب انواع گردشگران ولزوم ودرجه عمران پذیری، نیاز به سرمایه گذاری واحیامنطقه ای تبیین شده است.روشتحلیل اقتصادسنجی سیستمی واکولوژی چشم انداز وآینده پژوهی درراستای آمایش سرزمین وتوسعه پایدار بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.