مقاله بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوختهای فسیلی در بخش حمل و نقل درون شهری در مقایسه با امکان سنجی جایگزینی گاز طبیعی درشهر زنجان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوختهای فسیلی در بخش حمل و نقل درون شهری در مقایسه با امکان سنجی جایگزینی گاز طبیعی درشهر زنجان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوختهای فسیلی در بخش حمل و نقل درون شهری در مقایسه با امکان سنجی جایگزینی گاز طبیعی درشهر زنجان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوختهای فسیلی در بخش حمل و نقل درون شهری در مقایسه با امکان سنجی جایگزینی گاز طبیعی درشهر زنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوختهای فسیلی در بخش حمل و نقل درون شهری در مقایسه با امکان سنجی جایگزینی گاز طبیعی درشهر زنجان :
تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
مقدمه و اهمیت موضوع: بخش حمل و نقل عمده ترین بخش مصرف کننده فرآورده های نفتی می باشد. با توجه به افزایش مصرف بنزین در ایران طی سالهای اخیر، این امر موجب افزایش آلودگی های هوا از جمله گرم شدن زمین در اثر تولید گازهای گلخانه ای گردیده است. هنوز پتانسیل های بسیاری جهت جایگزینی گاز طبیعی در بخش حمل و نقل به عنوان بزرگترین بخش مصرف کننده فرآورده های نفتی کشور وجود دارد. گاز طبیعی به علت سازگاری با محیط زیست میتواند با برنامهریزیهای دقیق به عنوان سوخت قالب در بخش حمل و نقل تبدیل شود. مواد و روشها: در این مطالعه با استفاده از فرمولهای پیشنهادی مکانیسم توسعه پاک، میزان انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از بخش حمل و نقل برآورد گردیده است. سپس صرفهجوییهای اقتصادی حاصل از گازسوز کردن خودروها از دید مالک و دولت و ظرفیت کنونی جایگاههای سوخت رسانیCNG شهر زنجان جهت جایگزینی CNG به جای سوخت فسیلی در سناریوهای مختلف (افزایش خودروهای دوگانه سوز به ترتیب ۲۵درصد، ۵۰درصد،۷۵ درصد و ۹۰ درصد) مورد بررسی قرار گرفته است.نتایج و بحث: بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای را مربوط به خودروهای شخصی فقط بنزین سوز با ۱۰۱۱×۰۸/۲ معادل تن CO2 در سال و کمترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به خودروهای شخصی دوگانه سوز با سوخت CNG برابر با ۱۰۹× ۴/۳ معادل تن CO2 در سال میباشد. همچنین صرفه جویی های اقتصادی از دیدگاه دولت و مالک خودرو کاملا محسوس می باشد. میزان اشغال ظرفیت کنونی جایگاه های CNG برای ۶/۲۱% خودروهای موجود (۱۷۶۸۷۰۸۵دستگاه خودرو) میباشد و جایگاههای کنونی ظرفیت جایگزینی CNG را بر اساس سناریوهای (۲۵%-۵۰% – ۷۵% – ۹۰%) افزایش خودروهای CNG سوز ندارند.نتیجه گیری: نتایج نشان داده است که میزان گازهای گلخانه ای حاصل از سوختهای فسیلی (بنزین) بسیار بیشتر از گاز طبیعی فشرده میباشد. جایگزینی CNG بر اساس سناریوهای مختلف نیاز به احداث جایگاه های جدید سوخترسانی CNG در شهر زنجان دارد که این خود نیازمند مطالعه و برآورد اقتصادی میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.