مقاله تدریس کتاب علوم تجربی پایه هشتم دوره اول متوسطه به کمک الگوی تدریس کاوشگری علمی و مقایسه آن با روش تدریس سنتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تدریس کتاب علوم تجربی پایه هشتم دوره اول متوسطه به کمک الگوی تدریس کاوشگری علمی و مقایسه آن با روش تدریس سنتی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تدریس کتاب علوم تجربی پایه هشتم دوره اول متوسطه به کمک الگوی تدریس کاوشگری علمی و مقایسه آن با روش تدریس سنتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تدریس کتاب علوم تجربی پایه هشتم دوره اول متوسطه به کمک الگوی تدریس کاوشگری علمی و مقایسه آن با روش تدریس سنتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تدریس کتاب علوم تجربی پایه هشتم دوره اول متوسطه به کمک الگوی تدریس کاوشگری علمی و مقایسه آن با روش تدریس سنتی :

تعداد صفحات:۹
چکیده:
روش تدریس به عنوان راه منظم و باقاعده منطقی برای ارائه درس می باشد. بسیاری از روشهای تدریس برفعال بودن دانش آموزان در کلاس درس تأکید دارند. امروزه در تلاش برای بهبود و ارتقای فرآیند یادگیری،استفاده از روش فعال جای روش سنتی در آموزش بسیار ضروری است. از تفکر و اندیشه های نوین درآموزش موضوع های درسی متعدد این است که دانش آموزان می توانند روش تحقیق هر درس را فرا گیرند.در این راستا روش تدریس کاوشگری بر این امر تاکید دارد. شیوه تحقیق این مقاله از نوع شبه آزمایشی بهروش طرح چهار گروه سولومون با کمک آزمون های استاندارد تولید شده در داخل کشور با استفاده از منابعداخلی و خارجی در دسترس در آموزش علوم تجربی می باشد. جامعه آماری این مقاله کلیه دانش آموزان پسرپایه هشتم دوره اول متوسطه شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی و حومه به تعداد ۳۵۲ نفر می باشد.نمونه آماری این جامعه شامل چهار گروه مساوی ۱۵ نفره و مجموعا ۶۰ نفر است که به صورت تصادفی ازجامعه مورد نظر انتخاب شده است. انتخاب مدرسه محل اجرای طرح و انتخاب کلاس ها و اختصاص آنها بهگروه های آزمایش تدریس تصادفی است. در گروه آزمایش، تدریس به روش کاوشگری و در گروه گواه بهروش سنتی انجام شد. این مقاله به دنبال پاسخ گویی به این سوال اساسی است که آیا تفاوت معنی داریبین روش تدریس کاوشگری و پشرفت تحصیلی وجود دارد یا خیر. نتایج حاصل از تحلیل آماری t مستقل درسطح اطمینان ۵ درصد فرضیه صفر را رد و فرضیه خلاف را تایید می کند. تفاوت معنی داری بین گروه گواهو آزمایش در زمینه پیشرفت تحصیلی نشان دهنده موثر بودن روش تدریس کاوشگری نسبت به روش سنتیدر درس علوم تجربی پایه هشتم است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.