مقاله ایدئولوژی گرایی و محافظه کاری به مثابه چالش هایی فراروی تحول تربیتی در رویکردهای سنت گرایانه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ایدئولوژی گرایی و محافظه کاری به مثابه چالش هایی فراروی تحول تربیتی در رویکردهای سنت گرایانه دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ایدئولوژی گرایی و محافظه کاری به مثابه چالش هایی فراروی تحول تربیتی در رویکردهای سنت گرایانه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ایدئولوژی گرایی و محافظه کاری به مثابه چالش هایی فراروی تحول تربیتی در رویکردهای سنت گرایانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ایدئولوژی گرایی و محافظه کاری به مثابه چالش هایی فراروی تحول تربیتی در رویکردهای سنت گرایانه :
تعداد صفحات:۴
چکیده:
تعلیم و تربیت باتلقین متفاوت است باقری ۱۳۸۴تلقین به معنای تزریق و فروکردن ایدئولوژی های خاصی به ذهن دانش اموزان است دریک معنا میتوان ایدئولوژی را به جهت دارا بودن خصیصه ی غیرعینیت گرایانه اش درمقابل دانش قرارداد پژوهش تربیتی بارویکرد دینی میتواند به جهت غلبه هویت گرایی برمعرفت اندیشی به سمت ایدئولوژی سازی گزاره های معرفتی پیش رود و به جای پژوهشبه توجیه برخی عقاید بپردازد تاریخ اموزش و پرورش اسلامی نشان میدهد که این رویکرد به تقابل میان تربیت اسلامی و تربیت دنیوی انجامیده است اسماعیل علی ۱۳۸۴ پیش فرضهای پژوهشی که تصوردایره المعارفی ازدین دارند بارسنگینی بردوش دین مینهند و بنابراین دین دراین حالت سعی می کند نمونه ای بی بدیل ازخود درعرصه دانش تربیتی عرضه نماید و ازاین روچون این امر ممکن نیست به عرصه هویت گرایی و ایدئولوژی ورزی فرومی افتد درنتیجه گفتمان عینیت گرایی درعرصه دانش ها به گفتمان جنگی تبدیل میشود سنت گرایی مکتب فکری است که دراوایل قرن بیستم توسط رنه گتون ۱۸۸۶-۱۹۵۱اندیشمند وعارف فرانسوی ارایه گردید پس ازاو کوماراسوامی ۱۹۴۷-۱۸۷۷وفریتیوف شوان ۱۹۹۸-۱۹۰۷ این اندیشه را دنبال کردند درایران مدافع این تفکر سیدحسین نصر می باشد ازنظر نصرسنت ودرمعنای اخص آن دین اصول و قواعد لایتغیری است که به انسان معرفت حقیقی میدهد و نه شناخت حسی و عاطفی نصر۱۳۸۵سنت با امرقدسی ارتباط وثیق دارد ومیتوان گفت امرقدسی منبع و مبدا سنت است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.