مقاله مدلسازی تراز صدای معادل ترافیک معابر اصلی شهر سنندج، ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدلسازی تراز صدای معادل ترافیک معابر اصلی شهر سنندج، ایران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدلسازی تراز صدای معادل ترافیک معابر اصلی شهر سنندج، ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدلسازی تراز صدای معادل ترافیک معابر اصلی شهر سنندج، ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدلسازی تراز صدای معادل ترافیک معابر اصلی شهر سنندج، ایران :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

یکی از ابزارهای نوین برای ارزیابی زیست محیطی آلودگی صوتی، پیش بینی انتشار آلودگی صوتی از طریق مدلسازی است . با توجه به اینکه تاکنون هیچ مدلی برای پیش بینی صدای ترافیک معابر اصلی شهر سنندج ارائه نشده، ضرورت انجام این تحقیق حس می گردید. اهداف تحقیق مزبور عبارتند از : ۱- اندازه گیری تراز صدای معادل ترافیک ((Leq ) در خیابانهای مورد مطالعه که متغیر وابسته ی این تحقیق به شمار می رود. ۲- شناسایی و اندازه گیری متغیرهای مستقل تحقیق. ۳- تدوین مدل پیش بینی تراز صدای معادل ترافیک معابر اصلی شهر سنندج. در این تحقیق، خیابانهای پاسداران و کشاورز شهر سنندج انتخاب و به ۱۶ قطعه مسیر تقسیم و در کل در این قطعه مسیرها تعداد ۳۲ ایستگاه اندازه گیری صدای ترافیک مشخص گردید . در این ایستگا ه ها ۲۸۸ بار Leq در طی روزهای هفته اندازه گیری شد . همزمان با اندازه گیری این شاخص صدا چهارده متغیر مؤثر بر این شاخص، اندازه گیری سپس با استفاده از نرم افزار SPSSو کاربرد روش Stepwise عملیات مدلسازی بین چهارده متغیر مستقل و متغیر وابسته تحقیق به انجام رسید . نتایج عملیات مدلسازی حاکی از آن است که مدل Leqدر حالت خطی و لگاریتمی به ترتیب دارای دو ورودی غیرمشترک تعداد کامیونت و مینی بوس و تعداد کامیون و اتوبوس بوده و دارای سه ورودی مشترک تعداد بوق زدنخودروها، طول قطعه مسیر و متوسط ارتفاع ساختمانهای اطراف قطعه مسیر می باشد اما ضریب تعیین این مدل در حالت های خطی و لگاریتمی به ترتیب عبارت است از : ۰/۲۸۱و۰/۴۶۲ با توجه به بیشتر بودن ضریب تعیین در حالت لگاریتمی، مدل Leq در حالت لگاریتمی به عنوان مدل نهایی انتخاب گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.