مقاله بررسی برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک در سازمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک در سازمان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک در سازمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک در سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک در سازمان :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

با توجه به اهمیت برنامه ریزی و نوع و چکونگی کاربرد آن و همچنین بررسی میزان اثرگذاری اش در پیشرفتهای کوتاه مدت و بلند مدت سازمان، بر آن شدم که یک مجموعه اطلاعاتی را که شامل کنکاش موارد فوق باشد را تحت عنوان " بررسی برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در سازمان " گردآوری نموده و بصورت مقاله ای که چکیده ای از آن در ذیل آمده است، را ارایه دهم : مدیریت عبارت است از : فراگرد برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و نظارت کار اعضای سازمان و استفاده از همه منابع موجود سازمانی برای تحقق هدفهای مورد نظر سازمان . برنامه ریزی عبارت است از : برنامه ریزی عبارتست از فرایندی دارای مراحل مشخص و بهم پیوسته برای تولید یک خروجی منسجم در قالب سیستمی هماهنگ از تصمیمات . استراتژی عبارت است از : استراتژی یک برنامه واحد، همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می س ازد و به نحوی طراحی می شود که با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل شود . برنامه ریزی عبارت است از : برنامه ریزی وسیله ای در جهت تحقق هدف یا اهدافی است و هدف نهایی تمام برنامه ریزیها در این زمان اینست که نه تنها ازاثربخشی وکارآیی تمام امکانات برنامه ها و عملکردها برای ارضای نیاز کلیه پرسنل اطمینان حاصل نماید، بلکه این افراد را در شکل گیری و توسعه یک سازمان پویا تشویق و تسهیم نمود . خصوصیات یک برنامه مؤثر : هر برنامه در سازمان بایستی هم عناصر کمیتی ( مسائلی که جنبه ی مقداری و شمارشی دارند مانند تعداد مدیران و پرسنلی که لازم است آموزش ببینند ) و هم عنا صر کیفیتی ( محتوای آموزش و تخصصهای مورد نیاز و همچنین بررسی تعاریف مربوط به آرمانها، مقاصد ، هدفها و … ) را در نظر گیرد و به هردو توجه نماید . برنانه ریزی مدیریتی : فرد و سازمان برای رسیدن به اهداف خویش نیاز به برنامه ریزی دارند . بنابراین ضرورت برنامه ریزی برای رسیدن به جزئی ترین اهداف یک واقعیت انکار ناپذیر است . مدیر خوب کسی است که بتواند آینده را به خوبی ببیند و نتیجه تصمیم های خود را از قبل مجسم نماید . عوامل مهم موفقیت برنامه ها : • کافی بودن زمان و منابع . • وجود رهبر و افراد با تجربه و با صلاحیت در برنامه ریزی . • نگرش و احساس مثبت در مورد طرح و اجرای برنامه . • وجود ساختارهای زیر بنایی حمایتی . • جلب مشارکت پرسنل در مشاغل مهم و حساس و افرادی که در فرآیند برنامه ریزی ذینفع اند . • اجتناب از انتظارات غیر واقعی . • منظم بودن و جامعیت برنامه . عوامل مهم عدم موفقیت برنامه ها : -۱ فرآیند نامطلوب برنامه -۲ ظهور پیشامدها یا وقایع غیر منتظره -۳ نقایص در استراتژیهای اجرایی برنامه -۴ ناکافی بودن منابع -۵ عدم هماهنگی و تداخل با دیگر برنامه ها چهار عامل مهم برنامه ریزی شامل : -۱ اولین مرحله، تعیین اهداف و اولویت آنهاست که همان هدف گذاری است . -۲ دومین مرحله، بررسی و پیش بینی منابع و امکاناتی که به تحقق هدف ها کمک می کنند ( پیش نگری ). -۳ سومین مرحله، تشخیص فعالیتها و اقداماتی است که برای تحقق هدف ها ضرورت دارند . ( تبدیل امکانات به اقدامات عملی دقیق یا بودجه بندی ) – -۴ چهارمین مرحله، تعیین خط مشی ها و روشها و ملاک های عملیاتی است . مدیریت استراتژیک عبارت است از : مدیریت استراتژیک عبارت است از فرآیند تضمین دستیابی سازمان به فواید ناشی از به کارگیری استراتژی هاست . طبق این بیان، یک استراتژی مناسب مطابق با نیازمندیهای یک سازمان در زمان مشخص تعریف می شود . شش گام مهم مدیریت استراتژیک : -۱ تجزیه و تحلیل محیطی . – ۲ پایه گذاری جهت گیری سازمانی . -۳ هدف گذاری . -۴ تعیین و تدوین استراتژی ها . – ۵ بستر سازی و اجرای استراتژی ها . ۶- کنترل استراتژی ها . اهدافی که به مدیریت ارشد در مدیریت استراتژیک کمک می کنند عبارتند از : – دیدگاهی استراتژیک در مورد
تجارت داشته باشیم . – درک بهتری از محیط رقابتی بیافرینیم . – روشهای گوناگون مدیریت را درک کنیم . – اخلاق مدیریتی را گسترش دهیم .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.