مقاله ارائه مدل تحول سیستم خرید و تامین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارائه مدل تحول سیستم خرید و تامین دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه مدل تحول سیستم خرید و تامین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه مدل تحول سیستم خرید و تامین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه مدل تحول سیستم خرید و تامین :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

تحولات اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیکی در جهان و ایجاد محیط های رقابتی در طول ۲۰ سال گذشته، شرایط کسب و کارها را دگرگون ساخته و منجر به روش های جدید تفکر در سازمان ها در راستای رسیدن به مزیت رقابتی شده است . خیلی از تغییرات در این جهت رخ داده که سازمان ها را متوجه به فعالیت خرید نموده است . حرکت از فلسفه تولید انبوه، منجر به ایجاد رویکردهای جدیدی در وظیفه عملیاتی خرید که در گذشته انجام می گرفته، شده است . و این، به ظهور مفهوم خرید به عنوان بخشی از وظیفه استراتژیکی مدیریت زنجیره تامین که در استراتژی کلی سازمان تخصیص داده می شود، منتهی گشته است . محققین بارها و بارها تغییر و دگرگونی نقش وظیفه خرید را در سازمان ها متذکر شده اند . منشا و طبیعت تغییرات وظیفه خرید دارای دو بخش می باشد . اول آن که همه تامین کنندگان به علت تمایل رو به پیشرفت کسب و کارها، با تمرکز بر شایستگی های محوری شان، در راستای ایجاد ارزش برای مشتری، اهمیت زیادی پیدا کرده اند . این توسعه، منجر به همکاری استراتژیکی درون شبکه ها شده و این الزام را ایجاب می کند که وظیفه خرید توجه بیشتری بر مسائلی چون منبع یابی، انتخاب تامین کنندگان و مدیریت زنجیره تامین داشته باشد . و دوم آنکه، از آنجایی که خرید مواد، اجزا و اقلام به شدت بر هزینه های عملیاتی تاثیر می گذارند، افزایش رقابت، خریدی را مطلبد که بر کاهش هزینه و برنامه های کنترل هزینه، تاکید بسیار داشته باشد . این
مطلب بیانگر این است که کاهش هزینه های خرید یک راه مهم جهت بهبود بازگشت سرمایه سهام داران است . با این تفکر که فعالیت تدارکات توانایی تاثیر گذاری بر سوددهی سازمان را دارد، توسعه این فعالیت یکی از بهترین عناوین تحقیقاتی محسوب می شود . با توسعه این فعالیت از یک وظیفه دفتری به سمت یک فعالیت استراتژیکی، این فعالیت به اندازه سایر فعالیت های کسب و کار توانایی خلق مزیت رقابتی پایدار را برای سازمان دارد . مروری بر سازمان های کشور آمریکا نشان می دهد که گروه های خرید بسیاری از این سازمان ها، در پاسخ به فشارهای فوری و ناگهانی، به کندی و بدون طراحی برنامه ای تکامل یافته اند . از این جهت این فرایند تکامل باید به دقت برنامه ریزی و ساختاردهی شود . شکست در این ساختاردهی بخصوص در دوره های باز طراحی سازمان، بخش خرید را به شدت آسیب پذیر می نماید . در این مقاله، سعی بر آن شده با توجه به نقش بسیار حیاتی این فرایند در سازمان ها و با توجه به محیط متغیر و ناپایدار امروز، تحولات فرایند تدارکات با تمرکزی بیشتر بر ماهیت تحول و دگرگون سازی و با هدف تلفیق دو موضوع تحول و تدارکات مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و مدلی جهت تحول سیستم خرید و تامین ارائه گردد . جهت دستیابی به این مهم، ابتدا مروری جامع بر مدل های توسعه ای خرید صورت گرفت و نهایتا مدل یکپارچه توسعه خرید ون ویل ) (Van Weele, 1999 به عنوان جامع ترین مدل توسعه ای مبنای کار قرار گرفت . سپس ازمیان مدل های تحولی، مدل تحولی بیتیتسی ) (Bititci, 2007 ، به عنوان مدلی که کلیه المان های توسعه ای خرید در آن لحاظ شده، انتخاب گشت . جهت تحلیل این سیر تحولی و همچنین ایجاد نقشه راهی جهت پیمودن این سیر، شده در مدل بیتیتسی را در مراحل مختلف توسعه خرید، شناسایی کرده و سیر توسعه ای آن ها عناصر تحولی مطرح را در یک قالب ماتریسی تحلیل نمودیم . این مدل، در حال حاضر در شرکت قطارهای مسافری رجاء در حال بررسی می باشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.