مقاله شبیه سازی اثرات جریان ناپایدار در ایجاد حلقه های موجود در روابط دبی – اشل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شبیه سازی اثرات جریان ناپایدار در ایجاد حلقه های موجود در روابط دبی – اشل دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شبیه سازی اثرات جریان ناپایدار در ایجاد حلقه های موجود در روابط دبی – اشل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شبیه سازی اثرات جریان ناپایدار در ایجاد حلقه های موجود در روابط دبی – اشل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شبیه سازی اثرات جریان ناپایدار در ایجاد حلقه های موجود در روابط دبی – اشل :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

در بسیاری از موارد نیاز به تبدیل دبی به اشل و بالعکس در محل های پایشجریان در روذخانه ها می باشد. این تبدیل با استفاده از رابطه ای که بین دبی و اشل در یکنقطه خاص از رودخانه ها استخراج شده است انجام میگردد. در بسیاری از موارد رابطه دبی اشل رابطه ای ساده و یک به یک نمی باشد. این وضعیت در طی سیلاب رودخانه های که شیب بستر ملایمی دارند به وضوحوجود دارد و تحت عنوان حلقههای منحنی دبی و اشلساخته شده اند. حلقه های یاد شده تاثیر هیستریک ناشی از تغییرات شیب انرژی در طی سیلاب وجریان ناپایدار می باشند. نوع خاصی از این حلقه ها که تحت عنوان حلقه های دینامیک بررسی می شوند. منحصرا حاصل تغییرات سطح آب در طی سیلاب بوده و از حلقه های ناشی از تغییرات فرم بستر، اثرات برگشت متغیر آب، ذخیره کانال و جریان در دشت سیلابی متمایز می باشند. در این مطالعه، معادله یک بعدی جریان که توسط فرد (۱۹۷۲) و با استفاده از تقریب تفاضل هایمحدود برای استخراج منحنی های دبی اشل حل شده است مورد استفاده قرار گرفت. [۱] کد تهیه شده جهت حل معادلات سنت ونانت ب روش یاد شده و با استفاده از اندازه گیری های مستقیم دبی انجامشده در طی سیلاب های بهمن و اسفند ماه ۱۳۸۴ بکار گرفته شد و در ایستگاه های اهواز و ملاثانی حلقه های موجود در منحنی های دبی و اشل شبیه سازی شدند. درطی واسنجی مدل مقادیر ضریب زبری و شیب بستر رودخانه درمحل ایستگاه هاییاد شده مورد واسنجی قرار گرفتند. نتایج علاوه بر آنکه توانستند تغییر ضریب زبری را با ارتفاع سطح آب رودخانه شبیه سازی نمایند نشان دادند که در شرایط سیلابی تفاوت دبی در یک اشل خاص برای حالت اوج گرفتن منحنی و نیز برای حالت فروکش در ایستگاه ملاثانی به مقدار ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه نیز می رسد. محاسبات در ایستگاه هیدرومتری اهواز نیز نتایج مشابهی را نشان داد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.