مقایسه کنش های اجرایی حافظه فعال دیداری فضایی ، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و کودکان بهنجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه کنش های اجرایی حافظه فعال دیداری فضایی ، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و کودکان بهنجار دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه کنش های اجرایی حافظه فعال دیداری فضایی ، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و کودکان بهنجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه کنش های اجرایی حافظه فعال دیداری فضایی ، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و کودکان بهنجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه کنش های اجرایی حافظه فعال دیداری فضایی ، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و کودکان بهنجار :

تعداد صفحات :۳۲

چکیده مقاله:

اختلال حساب نارسایی تحولی یک اختلال یادگیری است که بر کسب دانش در مورد اعداد و حساب در کودکان با هوش بهنجار و آموزش مناسب تاثیر می گذارد. هدف این پژوهش در گام نخست مقایسه کنش های اجرایی حافظه کاری دیداری فضایی، توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی، در دانش آموزان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و عادی و بود جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پسر اول تا پنجم ابتدایی شهر مشهد در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تشکیل دادند از این جامعه دو گروه ۱۶ نفری به عنوان نمونه به روش سهمیه ای انتخاب شدند این روش ترکیبی از روش خوشه ای و در دسترس می باشد گروه اول شامل ۱۶ دانش آموز حساب نارسا از بین ۲۳۸۳ دانش آموز ۱۲ دبستان نواحی ۲ و ۶ مشهد به عنوان ناحیه های منتخب نواحی در دو سطح برخوردار ناحیه های ۳، ۴،؛ ۶ غیر برخوردار ناحیه های ۱، ۲، ۵، ۷ در طی چند مرحله انتخاب شدند سپس براساس فهرست وارسی تشخیصی اختلال ریاضی DSM-IV، تست هوش ریون رنگی کودکان و مصاحبه بالینی، گروه نهایی برگزیده شدند گروه دوم شامل ۱۶ دانش آموز بهنجار از همان کلاس ها انتخاب شدند سپس خطای محاسبه از طریق ازمون استاندارد شده و حساب شلو دارای سه مولفه فهم عدد، تولید عدد و محاسبه عدد و کنش های اجرایی با آزمون های حافظه کاری دیداری فضایی بلوک های تپنده کورسی، برج لندن سنجیده شدند نتایج حاصل با استفاده از آزمون های آماری توصیفی و استنابطی شامل آزمون های تحلیل کورایانس چند متغیری تحلیل واریانس چند متغیری تحلیل شد نتایج نشان داد که توانایی حافظه کاری دیداری فضایی کودکان مبتلا به حساب نارسایی تحولی به طور معناداری کمتر از کودکان بهنجار بود در مورد کنش های برنامه ریزی و سازمان دهی تفاوت معناداری پیدا نشد. رابطه بین برخی مولفه های کنش اجرایی برنامه ریزی و سازمان دهی با نمره درصد خطا معنادار بود همچنین از سه مولفه آزمون حساب، فهم عدد و تولید عدد در دو گروه تفاوت معناداری با هم داشتند به طور کلی کنش های اجرایی در مفهوم جدید حساب نارسایی تحولی به میزان اختلال ریاضیات موثر نیستند. همچنین کنش اجرایی حافظه کاری دیداری فضایی به عنوان عامل تاثیرگذار در این اختلال محسوب می شود و بهبود کلی این کنش در رفع خطاها موثر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.