مقاله بررسی مقایسهای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی مقایسهای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی مقایسهای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مقایسهای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی مقایسهای یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیر غالب در جوانان :
تعداد صفحات :۱۸
زمینه و هدف: چگونگی عملکرد نیمکرههای مغزی برای ایجاد حرکات، یکی از چالشبرانگیزترین مباحث علوم اعصاب میباشد که در مطالعات مختلف با نتایج متفاوتی همراه است. تفاوت عملکرد دست غالب و غیرغالب جهت بررسی عملکرد نیمکرههای مغزی مورد استفاده است. هدف این مطالعه بررسی تفاوت دست غالب و غیر غالب در یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی میباشد.
روش بررسی:۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در دو گروه ۳۰ نفره (یادگیری صریح و ضمنی) شرکت کردند. هر گروه خود به دو گروه ۱۵تایی تقسیم شد. گروهی با دست غالب و گروهی با دست غیرغالب تمرین را انجام میداد. ابزار مورد استفاده، تکلیف زمان عکسالعمل متوالی است که در آن افراد گروه صریح از توالی ظهور محرکها آگاهی داشتند و افراد گروه ضمنی بدون اطلاع تکلیف را انجام میدادند.
یافته ها: مقایسه خطا و زمان پاسخ در مراحل منظم در تکالیف یادگیری صریح و ضمنی در دست راست با دست چپ تفاوت معناداری را نشان نداد. سرعت یادگیری صریح از یادگیری ضمنی دست غالب بیشتر است(۰۱۶/۰=p).
نتیجه گیری: یادگیری حرکتی صریح و ضمنی دست غالب و غیرغالب یکسان میباشد، بنابراین احتمالاً مناطق مغزی مربوط به یادگیری حرکتی با هر دو دست با یکدیگر همپوشانی دارد. یادگیری صریح بیشتر در دست راست نیز میتواند بهعلت غالب بودن نیمکره چپ در یادگیری صریح باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.