مقاله بررسی نقش شبکه های اجتماعی در تبادلات علمی( مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی نقش شبکه های اجتماعی در تبادلات علمی( مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی) دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی نقش شبکه های اجتماعی در تبادلات علمی( مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش شبکه های اجتماعی در تبادلات علمی( مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی نقش شبکه های اجتماعی در تبادلات علمی( مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی) :
تعداد صفحات :۳۴
هدف: هدف از انجام این پژوهش، تعیین نقش شبکههای اجتماعی در تبادلهای علمی بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه است. روش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامع آماری این پژوهش شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در نیمسال دوم تحصیلی ۹۴-۹۵ است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، ۳۵۱ نفر تعیین شد. برای گردآوری دادههای پژوهش از پرسشنامه محققساخته استفاده شد و تجزیهوتحلیل دادهها در دو بخش، توصیف دادهها و تحلیل استنباطی، با استفاده از نرمافزار «اسپیاساس» انجام شده است. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد ۷۰% دانشجویان بیش از یک ساعت در روز از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. از بین شبکههای اجتماعی، تلگرام با ۷/۶۶ % بیشترین استفاده را بین پاسخگویان داشت. تلفن همراه با ۸/۶۳ % مهمترین ابزار مورد استفاده برای دسترسی به شبکههای اجتماعی است. با توجه به یافتهها، استفاده از شبکههای اجتماعی در تبادلهای علمی میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی اثرگذار نیست. بیشترین استفاده از شبکههای اجتماعی در تبادلهای علمی بهترتیب جهت پیداکردن مواد و منابع مرتبط علمی با میانگین ۰۹/۳، ارائه سؤال و درخواست پاسخ در موضوعات علمی با ۰۷/۳ و ارائه یا کسب اطلاعات به روز علمی با ۰۲/۳ است. اما استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند در ارتقای دانش دانشجویان مؤثر باشد. استفادهکنندگان با میانگین ۱۸/۵ % از شبکههای اجتماعی بهعنوان مکانی مناسب برای اشتراک دانش یاد کردهاند. طبق نتایج مهمترین مزیّت استفاده از شبکههای اجتماعی از دیدگاه جامعه آماری، کسب لذت با مقدار ضریب ۱۹/۵ است. اصلیترین مانع در استفاده از شبکههای اجتماعی، پایینبودن سرعت اینترنت با مقدار ضریب ۱۰/۷% شناخته شده است. نتیجهگیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان میدهد استفاده از شبکههای اجتماعی در بین دانشجویان رایج است، اما این استفاده در روند تبادلهای علمی دانشجویان اثرگذار نیست. با توجه به اهمیت و نقش شبکههای اجتماعی در معرفی، برقراری ارتباط، همکاری بین پژوهشگران، همچنین تبادل اطلاعات، باید برای آموزش در مورد قابلیتهای این شبکهها و در نتیجه افزایش بهرهوری مؤثر از آنها تلاش شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.