مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نشریه دانشکده پرستاری و مامایی

تعداد صفحات :۶

زمینه و هدف: آموزش بالینی نقش اساسی در آموزش پرستاری دارد و ارزشیابی بالینی از دانشجویان تاثیر بسیاری بر ارتقا کیفیت آموزش بالینی می گذارد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه رضایت دانشجویان از دو روش آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) و امتحان عملی در ارزشیابی بالینی صورت گرفت.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است. تعداد ۴۴ دانشجوی سال دوم کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامائی شهید بهشتی (واحد پرستاری داخلی و جراحی-ارتوپدی) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با دو روش OSCE و امتحان عملی ارزشیابی شدند. سپس رضایت دانشجویان در سه حیطه شناختی، عاطفی و روانی- حرکتی و به طور کل، توسط پرسش نامه پژوهشگر ساخته که اعتبار آن به روش اعتبار محتوا و پایائی به روش توافق بین ارزیاب ها تعیین گردید، بررسی شد. سپس داده ها با نرم افزار اس پی اس اس نسخه ۱۳ موردتجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که بیش ترین میزان رضایت دانشجویان در حیطه شناختی، عاطفی و روانی-حرکتی مریوط به OSCE بود به طوری که رضایت دانشجویان از دست یابی به اهداف آموزشی در هر یک ار سه حیطه و به طور کل در OSCE نسبت به روش آزمون عملی معنی دار بود (p<0.001).بحث: در این پژوهش برای اولین بار روش OSCE جهت ارزشیابی دانشجویان در واحد پرستاری داخلی جراحی- ارتوپدی به کار گرفته شد. آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند بیش از سایر روش های ارزشیابی بالینی متداول می تواند سبب ایجاد رضایت در دانشجویان گردد.

کلید واژه: آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE)، امتحان عملی، رضایت دانشجویان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.