بررسی تاثیر زبان سمنانی بر میانگین طول گفته فارسی کودکان ۶ ساله طبیعی آمادگی های وابسته به آموزش و پرورش سمنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر زبان سمنانی بر میانگین طول گفته فارسی کودکان ۶ ساله طبیعی آمادگی های وابسته به آموزش و پرورش سمنان دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر زبان سمنانی بر میانگین طول گفته فارسی کودکان ۶ ساله طبیعی آمادگی های وابسته به آموزش و پرورش سمنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر زبان سمنانی بر میانگین طول گفته فارسی کودکان ۶ ساله طبیعی آمادگی های وابسته به آموزش و پرورش سمنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر زبان سمنانی بر میانگین طول گفته فارسی کودکان ۶ ساله طبیعی آمادگی های وابسته به آموزش و پرورش سمنان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۶

سابقه و هدف: پیرامون معایب و مزایای دوزبانگی، تحقیقات نتایج متناقضی را به همراه داشته است. برخی از آن ها حاکی از مهارت های زبانی و شناختی محدودتر در کودکان دوزبانه هستند، که البته این تاثیر به میزان شباهت دو زبان نیز بستگی دارد. با توجه به این که در کشور ما کودکان دو زبانه در بدو ورود به مدرسه مجبور به حل مسایل به زبان فارسی هستند، هرگاه در درک مطالب به زبان فارسی یا بیان ذهنیات خود در قالب این زبان مشکل داشته باشند در معرض خطر افت تحصیلی، کاهش فرصت های تحصیلی و ترک تحصیل قرار می گیرند؛ بنابراین انجام تحقیقات گسترده در رابطه با توانش های زبانی کودکان دوزبانه در رابطه با زبان فارسی ضروری به نظر می رسد. در تحقیق حاضر سعی شده است که چگونگی تاثیر زبان سمنانی بر میانگین طول گفته MLU)) Mean length of utterance که یکی از شاخص های مهم رشد زبان می باشد در گفتار فارسی کودکان دوزبانه (سمنانی – فارسی) مورد بررسی قرار گیرد. برخی تحقیق های انجام شده نشان می دهند کودکان دوزبانه توانایی های زبانی ضعیف تری نسبت به کودکان تک زبانه دارند. از سوی دیگر زبان ها به گونه متفاوتی بر رشد زبان مادری و زبان دوم اثر می گذارند. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر زبان سمنانی بر میانگین طول گفته (به عنوان یکی از شاخص های رشد زبان) گفتار فارسی کودکان دوزبانه (سمنانی – فارسی) می باشد. مواد و روش ها: این تحقیق به صورت تحلیلی و مقطعی در ۱۴ آمادگی وابسته به آموزش و پرورش سمنان انجام شد. ۵۷۶ آزمودنی به طور تصادفی انتخاب شدند. پرسش نامه تحقیق در اختیار والدین کودکانی قرار گرفت که در یادگیری فعالیت های آموزشی، مشکل نداشتند. پس از جمع آوری پرسش نامه ها، افرادی که مشکلات شنیداری داشتند حذف گردیدند و سپس۳۰ کودک دوزبانه به طور تصادفی و ۳۰ کودک تک زبانه فارسی به طریق انتخابی جدا شدند و در آزمون توصیف تصاویر و پاسخ گویی به سوالات شرکت نمودند.یافته ها: میانگین MLU در کودکان تک زبانه و دوزبانه به لحاظ آماری تفاوت معنی دار ندارد. میانگینMLU (بر حسب تک واژ و واژه) در گفتار (توصیفی و آزاد) پسران دوزبانه بیش تر از پسران تک زبانه است. میانگین MLU (بر حسب تک واژ و واژه) در گفتار (توصیفی و آزاد) دختران دوزبانه کم تر از دختران تک زبانه است. نتیجه گیری: بر اساس یافته های فوق به نظر می رسد، یادگیری زبان سمنانی بر میانگین طول گفته فارسی کودکان ۶ ساله تحقیق حاضر اثر منفی نداشته است.

کلید واژه: زبان سمنانی، دوزبانگی، رشد زبان، میانگین طول گفته، کودکان ۶ ساله

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.