بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای بر کیفیت زندگی کاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان گلستان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای بر کیفیت زندگی کاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان گلستان) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای بر کیفیت زندگی کاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان گلستان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای بر کیفیت زندگی کاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان گلستان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای بر کیفیت زندگی کاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان گلستان) :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

تلاشهای جمعی مدیریت و کارکنان بهمنظور بهبود کارآیی و شرایط زندگی کاری را برنامههای کیفیت زندگی کاری مینامند. برنامههای کیفیت زندگی کاری چارچوبی را برای هماهنگی، ایجاد بقا یا ادامه و ببود عملکرد و افزایش کارآیی سازمان فراهم میآورد. به همین ترتیب مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای بر کیفیت زندگی کاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرفته است. جامعه آماری با تعداد ۲۸۲ نفر، متشکل از تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان می باشد. با احتساب جدول مورگان و همچنین نمونه گیری تصادفی تعداد ۱۶۳ نفر به عنوان نمونه نهایی انتخاب شده اند. پس از تایید اعتبار و پایاییپرسشنامه، سوالات توزیع و اطلاعات موردنظر جمع آوری و در نرم افزار آماری spss مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان ازآن دارد که شاخص های فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با کتغیرکیفیت زندگی کاری رابطه معنادار و همچنین همبستگی بسیار بالایی دارد. دیگر یافته های پژوهش هم نمایانگر آن است که بین شاخص های درگیرشدن در کار، سازگاری، انطباق پذیری و همچنین رسالت به عنوان متغیرهای فرهنگ سازمانی و مسیولیت پذیری، صادق بودن، وفاداری و برتری جویی و رقابت طلبی به عنوان متغیرهای اخلاق حرفه ای با کیفیت زندگی کاری رابطه معناداری وجود دارد. با توجه به نتایج پژوهش و همچنین اهمیت کیفیت زندگی کاری می توان نتیجه گرفت که مدیران سازمان دانشگاه علوم پزشکی با فراهم نمودن زمینه برنامه های مشارکتی، آموزش و آگاهی کارکنان در زمینه اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانیتا حد زیادی می توانند میزان کیفیت زندگی کارکنان را تقویت کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.