توسعه ی مدل ارزیابی محصول فن آوری جدید برای ارزیابی فرصت های تجاری سازی با استفاده از روش دلفی و روش ANP&DEMATEL


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 توسعه ی مدل ارزیابی محصول فن آوری جدید برای ارزیابی فرصت های تجاری سازی با استفاده از روش دلفی و روش ANP&DEMATEL دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد توسعه ی مدل ارزیابی محصول فن آوری جدید برای ارزیابی فرصت های تجاری سازی با استفاده از روش دلفی و روش ANP&DEMATEL  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی توسعه ی مدل ارزیابی محصول فن آوری جدید برای ارزیابی فرصت های تجاری سازی با استفاده از روش دلفی و روش ANP&DEMATEL،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن توسعه ی مدل ارزیابی محصول فن آوری جدید برای ارزیابی فرصت های تجاری سازی با استفاده از روش دلفی و روش ANP&DEMATEL :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

فرآیند تولید محصولات جدید که یک مزیت رقابتی برای سازمان های تولیدی محسوب می شود که جنبه های مختلفی نظیر تعامل با شبکه های نوآوری ،همکاری بین واحدهای تحقیق و توسعه با واحدهای بازاریابی، وجود زنجیره های تامین کارا و بهره گیری از دانش و مهارت تیم های چند منظوره را در بر می گیرد. این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی شاخص های ارزیابی محصول فناوری جدید با استفاده از تکنیک دیمتل و تحلیل شبکه صورت گرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی می باشد و بر اساس ماهیت، یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. این پژوهش در شرکت پتروشیمی ایلام صورت گرفته است و ۲۰ نفر از خبرگان شرکت به عنوان نمونه نتخاب شده اند. برای گردآوری داده های پژوهش از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. شاخص سازگاری پرسشنامه های مقایسه زوجی کوچکتر از ۰/۱ و در محدوده قابل قبول بوده است. روایی پرسشنامه نیز با استفاده از تکنیک دلفی بررسی شده است. در ابتدا با استفاده از بررسی ادبیات پژوهش و مصاحبه های تخصصی، مهمترین شاخص هایه ارزیابی فناوری جدید محصول شناسائی شده است. پس از شناسائی معیارهای اصلی و گردآوری داده ها، از تکنیک مقایسه زوجی و فرایند تحلیل شبکه جهت تعیین اولویت معیارها و زیرمعیارها استفاده شده است. براساس وزن شاخص های عملکردی به رتبه بندی شاخص ها پرداخته شده است. در نهایت نیز الگوی روابط علی و تاثیر و تاثرات میان شاخص ها با تکنیک دیمتل بررسی شده است.نتایج نشان داده است معیار شرایط امکان پذیری تجاری از بیشترین تاثیرگذاری و توانمندی تحقیق و توسعه از بیشترین تاثیرپذیری برخوردار است. بطورکلی امکان پذیری تجاری بیشترین تعامل را با سایر معیارهای مورد مطالعه دارد. در این مدل امکان پذیری تجاری و توانمندی بازاریابی متغیرهای معلول بوده و معیار رقابت پذیری فناوری و توانمندی تحقیق و توسعه یک متغیر علی هستند. براساس محاسبات سوپر ماتریس حد،شاخص کاربردی بودنبا وزن نرمال ۰/۰۹۵۳ از بیشترین اهمیت در میان تمامی شاخص های موجود برخوردار است. تخصص گرایی با وزن ۰/۰۸۷۴ از اولویت دوم برخوردار می باشد. شاخص های ثبات نرخ تغییر، هزینه تجاری سازی و سودآوری با وزن مشابه از اهمیت بالائی برخوردار هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.