مقاله بررسی تأثیر فعالیت های آموزشی-ترویجی بر بهبود مراحل کاشت، داشت و برداشت باغات انار شهرستانکوهدشت (مطالعه موردی منطقه زیرتنگ سیاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تأثیر فعالیت های آموزشی-ترویجی بر بهبود مراحل کاشت، داشت و برداشت باغات انار شهرستانکوهدشت (مطالعه موردی منطقه زیرتنگ سیاب) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر فعالیت های آموزشی-ترویجی بر بهبود مراحل کاشت، داشت و برداشت باغات انار شهرستانکوهدشت (مطالعه موردی منطقه زیرتنگ سیاب)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر فعالیت های آموزشی-ترویجی بر بهبود مراحل کاشت، داشت و برداشت باغات انار شهرستانکوهدشت (مطالعه موردی منطقه زیرتنگ سیاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر فعالیت های آموزشی-ترویجی بر بهبود مراحل کاشت، داشت و برداشت باغات انار شهرستانکوهدشت (مطالعه موردی منطقه زیرتنگ سیاب) :

تعداد صفحات:۲۰
چکیده:
فعالیت های ترویج نقشی مهم و حیاتی در توسعه جوامع روستایی و کشاورزی ایفا می کند از این رو شناسایی مشکلات و محدودیت های این فعالیت ها می تواند مسئولان را در رفع مسایل و مشکلات در جهت بهبود فعالیت های آموزشی- ترویجی یاری دهد. هدف کلی این مطالعه بررسی تأثیر فعالیت های آموزشی-ترویجی بر فعالیت های باغداری در شهرستان کوهدشت و نقش مکانیزاسیون در ترویج میباشد چرا که افراد دارای تخصص در رشته مکانیزاسیون برای امور ترویجی کمتر به کار گرفته می شوند.برای انجام این پژوهش از روش های توصیفی و علی- ارتباطی استفاده شده است و باغداران منطقه زیرتنگ سیاب شهرستان کوهدشت به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده اند. بر اساس نمونه گیری تصادفی ۵۰ نفر بعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. طبق نتایج بدست آمده در زمینه تأثیر فعالیت های ترویجی بر فعالیت های باغداری، مشخص گردید که ۴۸ درصد از باغداران در زمینه بهبود استفاده از سموم، ۶۶ درصد در زمینه استفاده از کود، ۵۴ درصد در زمینه کنترل آفات، ۷۰ درصد در زمینه آبیاری مکانیزه و ۲۸ درصد در زمینه کاهش ضایعات، اثر فعالیت های آموزشی-ترویجی را بر فعالیت های باغداری متوسط به پایین ارزیابی کرده اند و تنها در زمینه کنترل علف های هرز ۷۰ درصد از افراد تأثیر فعالیت های ترویجی را متوسط به بالا ارزیابی نموده اند. مقدار آزمون همبستگی پیرسون بین میزان شرکت در کلاس های آموزشی- ترویجی با بهبود استفاده از سم و کود، کنترل آفات و امراض، آبیاری مکانیزه و کاهش ضایعات برداشت در سطح خطای ۰/۰۵ معنادار نشد و تنها برای کنترل علف های هرز، آزمون همبستگی معنادار گردید یعنی شرکت در کلاس ها باعث بهبود کنترل علف های هرز گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.