مقاله جایگاه جهانی تحقیق و توسعه و سهم واحدهای تولیدی ایران در آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله جایگاه جهانی تحقیق و توسعه و سهم واحدهای تولیدی ایران در آن دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله جایگاه جهانی تحقیق و توسعه و سهم واحدهای تولیدی ایران در آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جایگاه جهانی تحقیق و توسعه و سهم واحدهای تولیدی ایران در آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله جایگاه جهانی تحقیق و توسعه و سهم واحدهای تولیدی ایران در آن :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

در طول ۳۰ سال اخیر دانش بشری قریب به دو برابر شده است، بی شک واحدهای تحقیق و توسعه نقش انکارناپذیری در این دستاورد بزرگ بشری ایفا کرده اند. از دیگر سو با گذشت زمان شاهد افزایش انتظارات و سطح توقع مشتریان و دیگر ذی نفعان هستیم. بنابراین لازم است واحدهای تحقیق و توسعه با رویکرد جدید برای پاسخگویی به انتظارات ذینفعان کنونی مجهز گشته وهمچنین با اراه محصولات و خدمات جدید به صورت سریع و با قیمت هایی پائین تر نسبت به رقبا به تامل با محیط پیرامونی خود بپردازند. بدین ترتیب است که واژه های کارآمدی و کارآئی مفهوم می یابند.
اگر روزگاری به جهت نیل به اهداف خلاقانه و نوآورانه راه صد ساله باید در صد سال پیموته می شد امروزه شاهد هستیم که برخی شرکتهای بزرگ جهان طرازدر خاور دور و آسیای جنوب شرقی ره صد ساله را یک شبه پیموده اند.
بطور کلی در دنیای امروز شش گروه فعالیت تحقیق و توسعه ای با وزنهای مختلف وجود دارند که عبارتند از :
۱ـ ارائه محصولی که تاکنون درجهان وجود نداشته باشد و اختراع محسوب می شود: ۱۰ درصد
۲ـ ارائه محصولی که برای آن سازمان جدید بوده و در گذشته وجود نداشته است: ۲۰ درصد
۳ـ افزودن محصولی جدید به خط تولید موجود در آن واحد تولیدی : ۲۶ درصد
۴ـ بهبود و بازنگری در محصول جاری به منظور افزایش کارائی و کیفیت: ۲۶ درصد
۵ـ یافتن کاربرد جدید برای یک محصول جاری و جایگزینی آن: ۷ درصد
۶ـ کاهش قیمت تمام شده محصولات جاری: ۱۱ درصد
در این مقاله سعی خواهد شد به موضوعاتی نظیر دسته بندی محصولات جدید بر اساس خلاقانه بودن آنها، فرایند کلی توسعه و تحقق محصول (از ایده تا ارائه به بازار) ، ساختاربندی جدید، واحدهای تحقیق و توسعه تولیدی با هدف افزایش سطح خلاقیتو نوآوری در آنها، عوامل موثر بر شکست طرح ها و تجزیه و تحلیل آنها، عوامل برتری دهنده واحدهای تحقیق و توسعه در دنیا، تاریخچه واحدهای تحقیقاتی تولیدی در جهان و فلسفه های حاکم برنظام استراتژیک هر یک ، آمارهای مقایسه بخشهای تحقیق و توسعه در امریکا، اورپا، ژاپن با ایران و روشهای گردآوری و پایش اطلاعات وبرون سپاری پروژه ها بپردازیم.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.